1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hypotheek?

Auteur Bericht
Nathalie Geplaatst: dinsdag 14 Juli 2015 14:13
Hallo allemaal,

Ik heb een neef die PGB ontvangt met een GGZ5C indicatie. Best pittig dus. Hij woont bij mijn oom en tante op de boerderij. Mijn oom en tante worden ouder en zouden graag meer rust krijgen. Mijn neef is meerdere keren opgenomen geweest, maar het minimale dat in instellingen verwacht wordt van hem, is voor hem al teveel en dat lijdt al snel tot psychoses. Nu zijn ze alweer 5 jaar op zoek naar een plek waar hij wel goed terecht zou kunnen, maar dat heeft niks opgeleverd.
Samen met mijn man willen wij de zorg over gaan nemen. De hele familie staat hier achter. Dit zou betekenen dat wij moeten verhuizen naar een geschikte woning (woonboerderij) zodat we wat kleine dieren kunnen houden en daar zijn activiteiten op kunnen richten zoals hij dat nu ook gewend is.
Wij wonen nu in een eengezinswoning maar dat is echt geen optie.

Tot nu krijgen we overal te horen dat we geen hypotheek kunnen krijgen omdat de PGB niet wordt meegerekend en ook de pleegzorgvergoeding van onze pleegkinderen wordt niet meegerekend.

Wie kan ons hier verder mee helpen? Bijvoorbeeld de Thomas-huizen bestaan ook enkel door de PGB's?

Ik hoor heel graag van jullie, want voor mijn oom en tante zou deze oplossing het ideaalplaatje zijn.
I.E Geplaatst: dinsdag 14 Juli 2015 19:46
Die vraag kun je toch beter aan een hypotheekadviseur stellen en niet op een forum? Als iemand hier zegt dat kan wel en de bank wijst het af dan ben je toch nog geen stap verder??
M.C.T Geplaatst: dinsdag 14 Juli 2015 23:35
Een hypotheek loopt 30 jaar. Pleegzorg tot 18 jaar en pgb inkomsten heb je ook geen 30 jaar.
Is woningruil een optie? Wel eerst hypotheek regelen en daarna baan opzeggen. Anders de woningen van elkaar huren?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.