1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Var/row of Var/wuo

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 16 Maart 2007 18:45
Ben startend freelancer (naast nog een part-time arbeidsovereenkomst voor 12 uur) en zoek duidelijkheid. Als ik zonder tussenkomst van derden een zorgovereenkomst sluit voor een aantal uren per week, en bij verschillende clienten, heb ik dan een Var-row nodig of moet het een Var-wuo zijn? Wie weet het fijne hiervan?
Nelleke Geplaatst: zaterdag 17 Maart 2007 12:22
Die VAR maakt verschil voor de budgethouder, want als jij meer dan drie dagen in de week bij dezelfde cliënt komt en je hebt een Var-row, dan moet de budgethouder je in veel gevallen toch in volledige loondienst nemen en premies voor je afdragen. Op een VAR row staat dan ook dat je zelf uit moet kijken of je niet in verkapte loondienst bent.

Wanneer je een VAR-wuo hebt maakt het voor de budgethouder niet uit hoe vaak je bij hem over de vloer komt.
Geplaatst: dinsdag 20 Maart 2007 21:34
Kan ik dus met de VAr-row wel een zorgovereenkomst sluiten voor een freelancer(svb) en zelf afdracht aan de belasting doen, of moet ik een arbeidsovereenkomst gebruiken van de SVB, waar ik bij minder dan 2 dagen werk ook zelf de inkomsten kan opgeven bij de belasting.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.