1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleiding gehandicapte

Auteur Bericht
Maxime Geplaatst: dinsdag 16 Juni 2015 12:00
Hoi,

Ik weet dat deze vraag er al heel vaak opstaat, en heb ze allemaal al doorzocht, maar geen situatie kwam bij die van mij in de buurt.
Ik ben een studente van 20 jaar oud die al 4 jaar via het PGB werkt voor een meervoudig gehandicapt meisje van 7,5 jaar. Ik heb geen diploma, maar door de jaren heen heb ik veel kennis en ervaring opgebouwd. Ook heb ik steeds meer verantwoordelijkheden en taken gekregen de afgelopen vier jaar. Ik verdien 10 euro per uur en heb zelf het idee dat dat aan de lage kant is voor mijn verantwoordelijkheden/ervaring. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
I.E Geplaatst: dinsdag 16 Juni 2015 20:57
Gewoon gaan onderhandelen met je opdrachtgever
Gast Geplaatst: dinsdag 16 Juni 2015 23:39
Maxime in je account staat dat moeder ook een PGB begeleiding heeft en dat je voor haar voornamelijk boodschappen en het huishouden doet en kookt. Doe je dit alleen of samen met moeder? Want als je deze werkzaamheden volledig overneemt van moeder is het geen begeleiding maar huishoudelijke hulp en wordt het PGB verkeerd ingezet. Als ze daar achter komen bij de SVB of de gemeente is de kans zeer groot aanwezig dat het budget van moeder met terugwerkende kracht moet worden terugbetaald en dat kan voor veel narigheid zorgen.

Wat betreft de begeleiding van het meisje....ongeschoold op dit gebied en zonder inschrijving kamer van koophandel en zonder VAR. Kan je hooguit 20 euro per uur verdienen. Als je 10 euro bruto is dan is dit absoluut aan de lage kant.
Karen Geplaatst: donderdag 18 Juni 2015 12:20
Vergelijk het eens met ander werk van je leeftijdsgenoten. Je zit natuurlijk nog in de jeugdschalen.
Miranda Geplaatst: donderdag 18 Juni 2015 12:27
Indien jij voor een hogere prijs zorg wilt blijven verlenen: vraag een Ervaringscertificaat aan,