1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wie kan mij helpen?

Auteur Bericht
M.C.T Geplaatst: donderdag 21 Mei 2015 23:21
Bij mijn weten gaan Wmo en WLZ niet samen.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 22 Mei 2015 14:45
"Met nog een beetje PGB er bij via het WLZ kom ik dan al aardig in die richting."

U verwees hier naar de toekomst en die combi kan niet.

Sterkte!
M.C.T Geplaatst: zaterdag 23 Mei 2015 10:59
u gaat ervan uit, dat U én een indicatie WLZ krijgt én Wmo. Dat gaat niet samen. Het wordt óf alleen WLZ óf ZVW en/of Wmo.
Bovendien hanteert elke gemeente andere uurlonen.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 29 Mei 2015 12:52
Ik begrijp, dat dit de huidige situatie is. Ik heb het over de situatie, die ontstaat als Uw vrouw er niet meer is. In die nieuwe situatie gaat het alleen over U.
Dan krijgt U of een indicatie Wmo-Zwv of alleen WLZ.
Ik begrijp ook, dat de situatie ingewikkelder is dan uit enkele regels op dit forum blijkt. U kunt overwegen Uw situatie nu en straks eens met de MEE door te spreken.
Nelleke Geplaatst: vrijdag 29 Mei 2015 16:53
Uw eerste vraag ging inderdaad over de situatie die zal ontstaan wanneer uw vrouw er niet meer is.
Uw vrouw heeft nu een WLZ indicatie. Maar het lijkt me sterk dat u een WLZ indicatie kunt krijgen voor u zelf, het lijkt mij toe dat een uurtje persoonlijk verzorging per dag door uw ziektekostenverzekering betaald gaat worden.
Dit gaat prima samen met een WMO-indicatie voor huishoudelijke hulp.

Er zijn nog budgethouders die in de WLZ zitten én een PGB voor huishoudelijke hulp van de gemeente hebben. Het is de bedoeling dat dit (officieel voor 1 juli) wordt omgezet in alleen een PGB WLZ, opgehoogd met een bedrag voor huishoudelijke hulp.
Of de gemeenten dit voor elkaar gaan krijgen deze zomer is nog de vraag.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.