1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Uurtarief PGB afhankelijk van de zorgzwaarte (zzp?)

Auteur Bericht
Annet Geplaatst: donderdag 30 April 2015 13:26
Dag allemaal,
Ik ben al veel vragen en antwoorden tegengekomen die gaan over:" wat kan ik als uurtarief vragen", en dat weet ik zo langzamerhand wel. Ik werk al 6 jaar als zzp 'er begeleiding en zorg maar nu hoorde ik pas dat nieuwe zorgvragers een tarief krijgen wat ze kunnen betalen aan zorgverleners. Volgens mij is dit tarief afhankelijk van het zzp of zorgzwaartepakket. Weten jullie hier mee van?
Bijv.: ik werk bij een cliënt met een lichte verstandelijke beperking en de begeleiding is licht. Max? uurtarief wat het zorgkantoor betaalt: €29,00.
Deze max. tarieven voor begeleiding zijn nieuw voor mij. Is per 2015 veranderd dat er nu een max. uurtarief wordt bepaald door CIZ of zorgkantoor? Wat kan ik dan vragen voor een cliënt met zzp 5 of 6, of heel intensieve begeleiding?
Waar kan ik deze info vinden?
Margot Geplaatst: donderdag 30 April 2015 14:34
Ik ga dit volgen. Vraag mezelf dit ook af. Heel vervelend dat er van alles wijzigt maar dat het nergens valt terug te lezen.
Nelleke Geplaatst: maandag 04 Mei 2015 13:52
Tarieven WLZ-ZZP vind je o.a. op de website van Per Saldo; http://www.pgb.nl/dit-is-een-persoonsgebonden-budget-2015/wlz-voorheen-awbz/zorgzwaartepakket-zzp-zorgprofiel#anchor169186484
Margot Geplaatst: woensdag 06 Mei 2015 13:09
Deze bovengenoemde tarieven gaat om het budget wat de budgethouder krijgt. Tot nu toe was het volgens mij zo dat de budgerhouder redelijk vrij gelaten werd in hoe veel uur hij hiervoor inkocht. Bijvoorbeeld; individuele begeleiding mocht maximaal 63 euro per uur kosten. Nam de budgethouder iemand die 30 euro kost dan kon hij gewoon meer uren inkopen dan bij iemand met een uurtarief van 60 euro.