1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleding individueel en begeleiding groep

Auteur Bericht
Marlous Geplaatst: zaterdag 21 Maart 2015 17:23
Goedemiddag,

Bij mijn kind is er sprake van een ZZP6 VG met vermelding begeleiding individueel.

Nu heb ik gelezen dat het is toegestaan bij een ZZP om dit ook te combineren met begeleiding groep.

Is dit correct?

Bedankt voor jullie reactie.

groet
Marian
M.C.T Geplaatst: maandag 23 Maart 2015 17:37
Voor alle zekerheid zou ik dat bij het zorgkantoor exact navragen. Kennelijk is de indicatie zonder begeleiding groep, waarvoor waarschijnlijk een reden is, omdat Uw kind naar school kan.
Als die reden er niet is kunt U het beste herindicatie aanvragen bij het CIZ om dat alsnog te krijgen.
Evt. overgangsrechten verspeelt U dan.
Het kan ook zijn dat U behandeling groep als ZIN afneemt. In dat geval is het niet toegestaan daarvoor ook PGB te gebruiken.

Overigens i.v.m. met de 100 % controle vooraf moet U eerst goedkeuring van de zorgbeschrijving vanuit het zorgkantoor hebben alvorens tot betaling kan worden overgegaan.

Ten tijde van de AWBZ was het toegestaan om bijv. budget voor PV te besteden aan respijtzorg ; ook als er geen respijtzorg/tijdelijk verblijf was geïndiceerd. Zolang als het maar om verzekerde zorg ging, was het okay.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.