1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

klacht indienen bij de ombudsman over SVB

Auteur Bericht
Hans Geplaatst: donderdag 12 Maart 2015 19:36
Ik ga een klacht indienen bij de Ombudsman over de SVB
Wie doet mee?

Hans
ZZP'er
Linda Geplaatst: zaterdag 14 Maart 2015 15:31
Wil je een klacht indienen of een interventie starten? want dat is nogal een groot verschil. En waarover wil je een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman?
M.C.T Geplaatst: zaterdag 14 Maart 2015 16:52
Ik denk, dat U daar ook de rol van de ziektekostenverzekeraars, VNG, de zorgkantoren, de politiek en het CIZ bij moet betrekken.
Dat waren de spelers, die onderling van elkaar afhankelijk zijn gemaakt en dan ook nog eens in een andere verhouding zijn komen te staan. Gevoegd bij het trekkingsrecht en het ineens invoeren van de 100% controle vooraf in plaats bij steekproef achteraf maakte de kans op een puinhoop als nu is ontstaan bijna 100 %.
In het najaar meende de Nationale Ombudsman hierin nog geen functie te hebben. In april organiseren ze er een conferentie over.

Waar ik het meest bezorgd over ben is, dat over enkele jaren de conclusie getrokken wordt, dat er van alles niet goed ging en gaat en dat de boel weer op de schop moet.
Ik ben al 18 jaar bezig en dat zou dan de vierde keer zijn dat alles op de schop gaat op het moment dat e.e.a. wel goed werkt.
Yvonne Geplaatst: maandag 16 Maart 2015 14:11
Hans69: Wij overwegen hetzelfde. Het is een drama; van de 11 cliënten zijn er 8 niet uitbetaald over februari. Ik bel dagelijks naar de SVB, maar kom geen steek verder. Nooit krijg ik iemand aan de lijn die de bevoegdheid heeft of de verantwoordelijkheid neemt om het in orde te maken. Heel vaak krijg ik een bandje met een mannenstem die mij vertelt dat het erg druk is, waarna de verbinding verbroken wordt, maar als je het nummer steeds weer draait, krijg je met een beetje geluk het vrouwelijke bandje en dan wordt je doorverbonden. Helaas krijg je nooit Utrecht aan de lijn, maar mensen uit Tilburg, Breda of andere plaatsen die niet de bevoegdheid hebben om ook maar iets te kunnen doen en geen enkele garantie kunnen geven...
Ook de verzoeken tot spoedbetaling (formulieren via Per Saldo gekregen) hebben tot nog toe geen effect gehad. Het geeft heel veel stress; de gehele toestand kost zoveel tijd, dat dit inmiddels ten koste gaat van de zorg aan de cliënten die het zo nodig hebben en dat voelt bij mij en mijn collega's erg rot.
Wat kunnen we verder nog doen?? Naar Utrecht gaan om verhaal te halen? Ombudsman inschakelen, incassobureau erop, advocaat erachteraan..?? Zeg het maar...
Linda Geplaatst: maandag 16 Maart 2015 16:09
Mijn betalingen van februari zijn tot nu toe goed gegaan vier van de vijf facturen zijn betaald, (1 is vorige week pas ingediend via DigiD)
Drie facturen zijn via DigiD betaald en stonden binnen drie dagen op mijn rekening en een ander is via de post gegaan en stond een week later op mijn rekening.
Ik dacht dus dat het al aardig opgelost was, maar niks is dus minder waar.

Gaat het bij jullie om een vast maandbedrag of om een ingediende declaratie?

Succes!!
Cristina Geplaatst: dinsdag 17 Maart 2015 08:59
Goedemorgen,ik heb ook een klacht over Svb:namelijk ik wacht al 3 maanden op mijn geld,weet niet meer wat ik doen moet bellen bellen er wordt van alles beloofd ik heb huurachterstand daardoor zoiets heb ik nooit mee gemaakt.wie kan mij helpen?dank u
Gast Geplaatst: dinsdag 17 Maart 2015 09:36
Drie maanden je geld niet gehad? De SVB is met ingang van 1 januari alles overgenomen en betalen kan niet vooruit. Dan kan je toch hooguit twee maanden achterstand hebben? Maar goed dat maakt in deze even niet uit, twee maanden is ook al veel.

Als je belt wat zeggen ze dan? Hebben ze je declaratie binnen? Heb je al een officiële klacht ingediend bij de SVB?
Het beste kan je een interventie opstarten bij de Nationale Ombudsman, deze zorgt er alleen maar voor dat je zo snel mogelijk uitbetaald krijgt en is geen officiële klacht. Maar ik denk dat het belangrijker is om je geld te krijgen dan een klacht in te dienen, want als je een klacht indient krijg je een excuses, maar van excuses kan jij je huur ook niet betalen.

Succes!
EM Geplaatst: dinsdag 17 Maart 2015 10:22
Lieve mensen ,

Er is gebleken dat de svb op twitteren reageert.
Het is mijn redding geworden.
Ik reed met mijn laatste 25€ naar mijn opdractgever toe.Gelukkig nam de svb via twitter contact met mij op.
Misschien een tip.
Wens iedereen heel veel sterkte en kracht met voor velen nog steeds deze ondraaglijke situatie.
Groetjes Tineke
Suzanne Geplaatst: dinsdag 17 Maart 2015 22:13

Hans69: Wij overwegen hetzelfde. Het is een drama; van de 11 cliënten zijn er 8 niet uitbetaald over februari. Ik bel dagelijks naar de SVB, maar kom geen steek verder. Nooit krijg ik iemand aan de lijn die de bevoegdheid heeft of de verantwoordelijkheid neemt om het in orde te maken. Heel vaak krijg ik een bandje met een mannenstem die mij vertelt dat het erg druk is, waarna de verbinding verbroken wordt, maar als je het nummer steeds weer draait, krijg je met een beetje geluk het vrouwelijke bandje en dan wordt je doorverbonden. Helaas krijg je nooit Utrecht aan de lijn, maar mensen uit Tilburg, Breda of andere plaatsen die niet de bevoegdheid hebben om ook maar iets te kunnen doen en geen enkele garantie kunnen geven...
Ook de verzoeken tot spoedbetaling (formulieren via Per Saldo gekregen) hebben tot nog toe geen effect gehad. Het geeft heel veel stress; de gehele toestand kost zoveel tijd, dat dit inmiddels ten koste gaat van de zorg aan de cliënten die het zo nodig hebben en dat voelt bij mij en mijn collega's erg rot.
Wat kunnen we verder nog doen?? Naar Utrecht gaan om verhaal te halen? Ombudsman inschakelen, incassobureau erop, advocaat erachteraan..?? Zeg het maar...




Yvonne, de budgethouder moet zich melden bij het Rapid Response team van de SVB. Dat gaat als volgt, ga naar de website van Per Saldo, pgb.nl, ga naar 'zorgverlener niet betaald', en geef aan dat je zorgverleners nog niet of gedeeltelijk betaald zijn. Op het formuliertje vult de budgethouder dan zijn gegevens in. Vervolgens krijgt hij binnen een paar dagen een telefoontje van de SVB, ze vragen alleen welk bedrag nog niet is uitbetaald en naar welk rekeningnummer het uitbetaald kan worden. Mij hebben ze vorige week ook nog gebeld, dezelfde week stond was het nog uitbetaald. Je hoeft geen lid te zijn van Per Saldo.
Zelf de SVB bellen heeft echt geen zin.
Geplaatst: woensdag 18 Maart 2015 12:23
Ik ben zelf hulpverlener bij verschillende PGB houders en er gaat sinds maanden met grote regelmaat iets fout bij de SVB. Maar niet alleen bij de SVB. Ook bij de zorgverzekeraars (zij hebben o.a. de PV overgenomen) gaat er veel mis. Op veel vragen krijg ik onduidelijke of onjuiste antwoorden. De echt verantwoordelijken voor deze situatie zijn in eerste instantie niet deze instellingen/organisaties, maar de politiek, met name de staatssecretaris en minister en hen gedoog partners! Zij zouden ter verantwoording geroepen moeten worden. Dat zou moeten gebeuren door onze zogenaamde volksvertegenwoordigers, maar ook zij hollen niet zo hard. Telkens weer komen de verantwoordelijke bewindslieden overal mee weg. Het komt allemaal wel goed, het valt allemaal wel mee. We moeten naar een participatie maatschappij met veel mantelzorgers. Maar dat participeren moeten vooral u en ik doen en dit geldt ook voor de mantelzorg. Want neemt u van mij aan, er is geen enkel bewindspersoon in Den Haag die mantelzorg verricht. Maar op deze wijze kan er makkelijk bezuinigd worden, zonder echt open te staan voor de consequenties en nadelen van deze operatie in de zorg! Ik hoor de staatssecretaris al meerdere malen zeggen; het is goed dat hulpbehoevenden naar de rechter stappen als zij van de gemeente geen HH meer ontvangen. Laat de rechter daar maar een uitspraak over doen, DAT WORDT HET ALLEMAAL DUIDELIJKER! Hoe durft hij dit te zeggen. Blijkbaar zijn de regels - door hem opgesteld - zo onduidelijk dat er gemeenten zijn die denken de huishoudelijk hulp gewoon maar te kunnen stoppen. En tot overmaat van ramp moet men dan ook nog de moeilijke en kostbare weg naar de rechter maken. Wel ja leg het maar weer op het bordje van de burger! Wij moeten niet de gemeenten voor de rechter brengen, maar de verantwoordelijke staatssecretaris. Maar dat zal wel weer niet kunnen in deze democratie! Als onze volksvertegenwoordigers te slap en laks handelen, dan moeten wij zelf het heft in de handen nemen!
M.C.T Geplaatst: donderdag 19 Maart 2015 15:20
De zorgverzekeraars hebben veel boter op hun hoofd. In juni 2014 zeiden zij nog helemaal geen zin te hebben in de uitvoering van PGB's. Zij zijn gedwongen om mee te doen. Vervolgens zeiden ze alles heel goed zelf te kunnen doen en deden niet mee aan het trekkingsrecht.
Eind december deden ze op het laatste moment alsnog mee en gooiden zo hun probleem over de schutting richting SVB.
Geplaatst: zaterdag 13 Juni 2015 13:10

Drie maanden je geld niet gehad? De SVB is met ingang van 1 januari alles overgenomen en betalen kan niet vooruit. Dan kan je toch hooguit twee maanden achterstand hebben? Maar goed dat maakt in deze even niet uit, twee maanden is ook al veel.

Als je belt wat zeggen ze dan? Hebben ze je declaratie binnen? Heb je al een officiële klacht ingediend bij de SVB?
Het beste kan je een interventie opstarten bij de Nationale Ombudsman, deze zorgt er alleen maar voor dat je zo snel mogelijk uitbetaald krijgt en is geen officiële klacht. Maar ik denk dat het belangrijker is om je geld te krijgen dan een klacht in te dienen, want als je een klacht indient krijg je een excuses, maar van excuses kan jij je huur ook niet betalen.

Succes!


ik heb het zelfde probleem!!! ook al GEEN 3maanden salaris gekregen... wel loonstrookjes t/m mei2015 maar geen loon op de bank...daarvoor 2maanden bruto salaris gekregen..klacht in gedient 2/3x per week bellen het bekende kasje van de muur verhaal...kom zelf in de problemen..weet ook niet waar je moet meer zijn !!!
M.C.T Geplaatst: zondag 14 Juni 2015 14:41
Vermoedelijk bij de SVB. De loonstrook toont aan, dat U een vordering heeft op de SVB. Kijk eens op de site van Per Saldo, hoe U toegang kunt krijgen tot het rapid response team.
U kunt ook per aangetekend schrijven Uw vordering bij de SVB indienen.
Linda Geplaatst: zondag 14 Juni 2015 23:00
Of pleeg even een telefoontje naar de gemeente (als het om WMO) gaat, misschien kunnen ze je helpen.

Weet je zeker dat je uren zijn opgestuurd door de zorgvrager?
Myriam Geplaatst: donderdag 18 Juni 2015 15:19
Ik heb dit jaar nog helemaal niets ontvangen. SVB verwijst naar zorgkantoor en vice versa. Dan is de overeenkomst niet goed, maar wat er mis is is onduidelijk, dan hebben ze weer iets niet ontvangen, dan hebben ze BSN-nummer gebruikt ipv KvKnummer, dan is dat ook weer goed en nu lijkt er weer iets niet te kloppen. SVB doet niets als ze niet de opdracht van het zorgkantoor. Kortom, het is een zooitje. Heb nu via Per Saldo een formulier ingevuld. Hoop dat dat gaat helpen.
Linda Geplaatst: donderdag 18 Juni 2015 23:47
Onlangs kreeg mijn cliënt een brief van de SVB dat ze een factuur hadden ontvangen terwijl er geen zorgovereenkomst is.

Ze gaven aan de factuur betaald te hebben, maar zsm de zorgovereenkomst te ontvangen.
Nou ik kan jullie vertellen dat er al drie facturen waren betaald en deze via DIGID zijn verstuurd en ik dan gewoon sta als zorgverlener op de site van de SVB.
Ik weet ook al gewoon wat er verkeerd gaat hoor, ze zien op de factuur mijn bedrijfsnaam en in de zorgovereenkomst staat dan mijn eigen naam en verderop in de overeenkomst staat dan "overmaken op naam van" en mijn KvK nummer.
Dus als ze bij de SVB nou eens verder kijken dan hun neus lang is dan komt het echt wel een keertje goed hoor ;-)

De zorgovereenkomst hebben we trouwens niet opnieuw opgestuurd en de factuur van mei is gewoon betaald hahaha.
Martha Geplaatst: donderdag 25 Juni 2015 13:12
hallo ik heb ook bij 1 zorgverlener nog niets uitbetaalt gekregen.martha
Elles Geplaatst: maandag 31 Augustus 2015 18:46

Ik ga een klacht indienen bij de Ombudsman over de SVB
Wie doet mee?

Hans
ZZP'er



Ik doe graag mee met ene klacht tegen het zorgkantoor. Bij mij gaat het niet om nog te betalen bedragen. De berekeningen van het PGB kloppen niet waardoor ik met een restschuld blijf zitten. Bellen, mailen, tot en met de juridische dienst, niets helpt. Ze houden stug vol dat ze gelijk hebben. Ik kan bewijzen dat hun berekeningen niet kloppen. Ze gaan halsstarrig uit van een budget waarop ze de cijfers hanteren. Een budget is echter een schatting en gene realiteit. Ook door mij terug gestorte bedragen worden niet meegenomen en blijven als schuld openstaan. Het is oeverloze ellende en vechten tegen de bierkaai.
Groet
Elles

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.