1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB begeleider op cv

Auteur Bericht
Nienke Geplaatst: vrijdag 06 Maart 2015 10:22
Hoi,

Ik ben net begonnen als zorgverlener van iemand via de nationalehulpgids.nl.
Nu vraag ik me af hoe je dit op je cv vermeldt. Is dit als pgb begeleider bij particulier, of welke werkgever moet je opgeven?

Groeten,

Nienke
M.C.T Geplaatst: vrijdag 06 Maart 2015 13:11
Particulier. PGB begeleider is geen beroep. Financiering zegt weinig over beroep.
Nienke Geplaatst: woensdag 11 Maart 2015 12:01

Particulier. PGB begeleider is geen beroep. Financiering zegt weinig over beroep.



Dus je werkgever is particulier, niet de SVB of servicecentrum pgb?
En hoe noem je het beroep dan?
M.C.T Geplaatst: donderdag 12 Maart 2015 11:20
Dat is de essentie van een PGB: De cliënt is opdrachtgever en werkgever, niet het administratiekantoor.

PGB zorg is: individuele begeleiding ( kijk op de site van een zorgkantoor wat dan wel of niet mag), persoonlijke verzorging , verpleging, respijtzorg en huishoudelijke ondersteuning.
Nienke Geplaatst: dinsdag 31 Maart 2015 20:51

Dat is de essentie van een PGB: De cliënt is opdrachtgever en werkgever, niet het administratiekantoor.

PGB zorg is: individuele begeleiding ( kijk op de site van een zorgkantoor wat dan wel of niet mag), persoonlijke verzorging , verpleging, respijtzorg en huishoudelijke ondersteuning.



Oké, bedankt! En de functie, is dat dan: persoonlijk begeleider of zorgverlener (of mogelijk iets anders)?
Ik begeleid o.a. bij: beter regie voeren over eigen leven, bevorderen sociale redzaamheid, leren toepassen van al aangeleerde vaardigheden en bevorderen maatschappelijke participatie.
M.C.T Geplaatst: donderdag 02 April 2015 15:28
Persoonlijk begeleider komt het dichtst bij de indicatiegrond Begeleiding individueel.
Oppassen met verbeteren van vaardigheden. Zodra het zorgkantoor dit behandeling vindt wordt het afgekeurd.
Overigens zag ik, dat er in Zuid Kennemerland gemeenten volgens de jeugdwet wel PGB wordt toegekend voor behandeling.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.