1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

km declaren volgens de regels van de SVB

Auteur Bericht
Sarina Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2015 19:24
Hallo,
kan iemand mij informatie verstrekken hoe ik kilometer vergoeding kan facturen volgens de regels van de SVB.
Voorheen maakte ik 1 factuur met daarop de gewerkte zorguren + de gereden kilometers.
Nu heb ik dat voor januari ook gedaan en op het trekkingsrecht formulier staat onderin bij punt 4 Overige kosten dat je daar de reiskosten moet invullen. Dit heeft de cliënt ook gedaan.
Nu is alleen de zorguren uitbetaald en niet de reiskosten.
Gebeld naar SVB bank daar werd mij verteld dat ik dat apart moest vermelden. Ik heb het ook apart vermeld op mijn factuur???
Is er iemand bij wie dit wel goed is gegaan dan hoor ik graag hoe die dat gedaan heeft.
Alvast bedankt.

Vr. groet,
Sarina
Mark Geplaatst: zaterdag 14 Februari 2015 09:34
Beste Sarina,

Ik ken het probleem. Bij mij worden de kilometers niet eens uitbetaald en mijn facturen worden onjuist uitbetaald. Het maakt ook niet uit hoe de facturen worden aangeleverd via de digitale weg of post!
Contact gehad met Svb hierover en gevraagd of ze het probleem voor me willen oplossen. Ze geven dan aan dat de budgethouder of vertegenwoordiger dit voor mij moet oplossen. En ze geven in het telefoongesprek aan dat ze geen informatie mogen geven over de budgethouder. En hier moet je het dan mee doen.
Je leverd als professional een nette factuur aan en je hebt netjes je begeleiding geleverd aan je klant. De klant leverd alles netjes aan en vertrouwd erop dat een organisatie als de Svb hun de zorg van uitbetaling uit handen neemt. Helaas is dat niet het geval
De klant heeft meer stress en onrust als voorheen

Het lost helaas niks op maar hopelijk is het herkenbaar.
Konden we maar met alle zorgverleners een vuist maken tegen deze chaos.

Mijn klanten maken zich echt zorgen dat ik straks geen begeleiding meer kan leveren.
Zover laat ik het niet komen.

Groet van een bezorgde hulpverlener.
Sarina Geplaatst: zaterdag 14 Februari 2015 12:00
Beste Markie,

ik herken je problemen (helaas). Mijn clienten hebben slapeloze nachten omtrent deze hele gebeurtenis. Het enige wat ik kan doen is ze gerustellen en helpen waar ik kan mbt de administratie. Voor ons zorgverleners hebben we nu aardig meerwerk erbij gekregen door onze facturen aan te passen en dan nog blijkt het weer niet goed te zijn. Nu zit ik dus met niet kloppende uitbetalingen kan ik dat weer corrigeren. We zitten in een overgangsfase dat begrijp ik maar het zou fijn zijn als ze wat duidelijker waren met de werkwijze!
Fijne zaterdag
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 16 Februari 2015 10:50
Beste Sarina en Markie,

Voor zover wij weten moeten de reiskosten goed staan in de zorgovereenkomst. Als de zorgvrager dan die afgesproken kilometers declareert (en op de juiste plek op het formulier invult), dan zou het uitbetaald moeten worden...

Succes allen!

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Communicatie Nationale Hulpgids
Sarina Geplaatst: donderdag 19 Februari 2015 13:52
Hallo Jolien,
bedankt voor je reactie. Ben er inmiddels achter gekomen. Wat jij zegt klopt , ook moet de factuur van de zzp-er erbij met daarop apart vermeld bedrag km vergoeding.
Alles is goed gekomen.
Gr. Sarina

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.