1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hobbymatig helpen

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 31 Januari 2015 23:21
Hoi even een vraagje als je bijvoorbeeld paarden heb kan/mag ik dan ook hobbymatig jongeren met pgb laten rijden met hulp van eventuele begeleider en mij natuurlijk. En kan ik daar dan ook betaald voor krijgen of moet je dan perse een bedrijf of dipdiploma hebben? Graag jullie reactie groetjes
Auti-Synergie Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 22:24

Hoi even een vraagje als je bijvoorbeeld paarden heb kan/mag ik dan ook hobbymatig jongeren met pgb laten rijden met hulp van eventuele begeleider en mij natuurlijk. En kan ik daar dan ook betaald voor krijgen of moet je dan perse een bedrijf of dipdiploma hebben? Graag jullie reactie groetjes



Hallo,
volgens mij mag paardrijden niet uit een pgb betaald worden. Wel kan de begeleider betaald worden voor de tijd (in uren) dat hij/zij bezig is met de begeleiding. De begeleider kan jou dan weer betalen voor de les. Dat kan nooit het hele uurbedrag zijn, want de begeleider moet nog evt. onkosten en belasting betalen uit dat bedrag. Het bedrag wat de begeleider verdient is nl. gewoon loon.
De begeleider moet rekening houden met gestelde leerdoelen, zoals meer zelfvertrouwen krijgen, omgaan met oorzaak en gevolg etc. En zal daar ook verslag moet moeten kunnen uitbrengen (als erom gevraagd wordt). Ook moet de begeleider elke maand een factuur maken van de gewerkte uren aan de pgb houder (of er moet een vast maandbedrag vastgesteld zijn).
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

groetjes Noortje
I.E Geplaatst: vrijdag 06 Februari 2015 00:27
Je hebt het over hobbymatig maar je wilt er wel geld voor hebben? Dan ben je dus gewoon bedrijfsmatig bezig dus hoezo hobby!!!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.