1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Jeugdzorg heeft de herindicatie niet afgehandeld

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: dinsdag 06 Januari 2015 19:26
Op 4 januari verliep de indicatie van een cliënt van mij en we hebben op tijd een herindicatie aangevraagd bij Bureau Jeugdzorg.
Het indicatiegesprek heeft plaatsgevonden en de indicatie zal verlengt worden en de dame zou alles op tijd afhandelen. Helaas is dit dus niet gebeurd, we hebben geen herindicatie ontvangen en ook ligt er niks bij het Zorgkantoor of bij de SVB.

De stekkers zijn er uitgetrokken bij Bureau Jeugdzorg, ze zijn gewoon niet meer bereikbaar. Ik heb de WMO gebeld en ik werd netjes teruggebeld en alles gaat uitgezocht worden en ze garanderen mij dat wanneer we op tijd waren met de aanvraag, het allemaal wel goed komt.

De dame van de WMO vertelde mij dat het wel even kan duren, omdat alle systemen nog niet volledig up to date zijn en ze nog niet alles goed in kaart hebben.
Ik heb nu geen idee hoe de begeleiding te gaan doen, want er is op dit moment geen indicatie.

Heeft er iemand nog meer tips?
Ik heb de naam van de indicatiesteller en moet me best wel inhouden om de persoon niet aan te spreken via Facebook ;-)
M.C.T Geplaatst: woensdag 07 Januari 2015 13:23
Wellicht kan de huisarts een verwijzing doen. Die kan zo het CJG passeren. De jeugd valt nu onder de Jeugdwet en niet onder de WMO.
Mijnie Geplaatst: donderdag 15 Januari 2015 12:16
Vroeger (2014) was het volgens mij zo dat als een indicatie niet nog verlengd was er op de oude gewerkt kan worden, tot duidelijk is of er een herindicatie komt.
Je zou hierover met de SVB kunnen bellen, of het zorgkantoor. Bij cliënten waar ik kwam heeft dit gespeeld in de zomer, waarin er langere tijd nodig was om de herindicatie te beoordelen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Linda Geplaatst: donderdag 15 Januari 2015 19:58
Herindicatie is ondertussen gevonden, hij was wel afgehandeld maar niet verstuurd en hij zou uiterlijk deze week binnen moeten zijn. Dus morgen niet bij de post? dan gaan we maar weer eens bellen.

Maar zolang kan ik inderdaad misschien gebruik maken van deze optie en zal ik morgen ook even proberen contact te krijgen met de SVB

dank jullie wel
M.C.T Geplaatst: vrijdag 16 Januari 2015 15:28
U kunt de zorgcontracten per 1-1-2015 alvast naar de SVB opsturen, zodat zij een cliëntnummer kunnen aanmaken en de zorgcontracten alvast kunnen invoeren en goedkeuren, zodat dat niet pas gebeurt nadat de SVB door gemeente is ingelicht.
Gast Geplaatst: vrijdag 16 Januari 2015 21:14
Alles is al ingestuurd en goed gekeurd, want de indicatie liep tot 3 januari 2015.
Gast Geplaatst: donderdag 29 Januari 2015 20:55
Wat een drama overal zeg, de indicatie is wel toegekend maar niet afgegeven dus het indicatieverslag zit in het afgesloten systeem van Bureau Jeugdzorg en de mensen van de WMO kunnen daar niet in.

Als ik vraag bij hoeveel mensen dit nog meer is gebeurt, krijg ik als antwoord "alleen bij uw cliënt". ZUCHT

Ze zijn er drie weken na mijn eerste telefoontje achtergekomen en ze schamen zich enorm bij de WMO en ze bellen me nu dagelijks om mij en moeder op de hoogte te houden, dus dat doen ze wel netjes.

Een nieuwe indicatie afgeven is niet mogelijk, omdat mijn client dan in de nieuwe regels valt van de WMO, dus het heeft nog heel wat voeten in aarde om het in orde te krijgen, maar ze verwachten dat het binnen een week rond is.

Zijn er nog meer mensen die hier mee tobben of hebben er nog mensen tips, want ze kunnen wel zeggen dat ze hard aan het werk zijn, maar het blijft overheid he ;-)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.