1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorgvrager zegt op ,wil maand opzegtermijn niet aanhouden

Auteur Bericht
Wish Care Geplaatst: maandag 05 Januari 2015 21:16
Ik voel me best bedonderd
Ik heb een contract gekregen en in december al een aantal diensten gedraaid helemaal geen probleem
Het rooster is ingevuld voor Januarie dan reken je erop dat je die uren kan en mag werken

Opeens krijg ik een telefoontje dat ze toch liever iemand anders aan wil nemen want die gaat goedkoper werken
Ik heb gezegd dat ik de maand opzegtermijn gewoon uit wil werken dit wil ze dus niet
Nu heb ik aangegeven dat ik me aanbied om ze te werken en anders de maand gewoon helemaal uitbetaald wil krijgen
Daar heb ik toch recht op ?
Gast Geplaatst: maandag 05 Januari 2015 23:19
Hallo Petra,

Staat er in het contract dat er een proeftijd is afgesproken?
Wanneer dit niet het geval is dan heb je gewoon een opzegtermijn van een maand en daar hoort de zorgvrager zich ook aan te houden.

Jammer dat iemand toch onder jouw uurloon gaat zitten, is het te overwegen om ook op zijn of haar uurloon te gaan zitten? Of zijn de verhoudingen ondertussen zo verstoord dat de werksfeer onder druk is komen te staan?

Succes!!
Suzanne Geplaatst: maandag 05 Januari 2015 23:19
Als er een zorgovereenkomst gemaakt is met een zorgverlener of freelancer dan is er inderdaad een opzegtermijn van een maand. Anders zou je eens moeten informeren bij de SVB, als de zorg onder de WLZ of de WMO valt, zij behoren de zorgovereenkomst ook te hebben en zien er op toe dat de regels nageleefd worden.
Margot Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 12:10
Ik heb op dit moment hetzelfde aan de hand. Budgethouder voor wie ik al bijna 2 jaar werk zegt per direct het contract op , zelfs de laatste afspraak wil hij niet meer betalen. Wat zijn mijj rechten? Ik ben zzp-er en heb een zorgcontract met deze man.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2015 13:47
U kunt een rekening sturen met de eis, dat er binnen 4 weken betaald wordt en dat bij niet betaling vanaf dan wettelijke rente verschuldigd is vermeerderd met kosten van invordering.
Vervolgens deurwaarder in de arm nemen. Bij niet betaling daarna een vordering bij de kantonrechter indienen.
Bedenk, dat je van een kale kip niet kunt plukken en "wie procedeert om een koe legt er één op toe".

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.