1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verzorging partner en verdienste.

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 04 Januari 2015 15:00
Goedendag,

Ik lees overal dat je als familielid van een kind max €20 per uur mag verdienen maar hoe zit dat in 2015 als je je partner verzorgd?
Het SVB vertelde een maand geleden dat je gewoon kan aanhouden wat je verdiende maar ga nu twijfelen omdat je het overal anders hoort.

Groet Mar
Gast Geplaatst: zondag 04 Januari 2015 22:12
Als niet professional mag je nog maar maximaal 20 euro per uur uitbetaald krijgen. Ze zien je als niet professional wanneer je geen inschrijving bij de kamer van koophandel heb.

Jij biedt ondersteuning aan een familielid dus mag je nog maar 20 euro per uur verdienen.
Suzanne Geplaatst: zondag 04 Januari 2015 22:35
De SVB keurt je zorgovereenkomsten, dus zij weten ook wat je mag verdienen.
Het uurloon van € 20 komt misschien alleen in de Zorgverzekering per 1 mei a.s.. Bij de WLZ blijven de lonen gelijk en de gemeenten mogen zelf hun uurloon bepalen, maar daar is nog weinig over bekend.
Voorlopig mag je dus een hoger uurloon dan € 20 rekenen.
Geplaatst: dinsdag 06 Januari 2015 00:16
Bedankt voor de reactie. Het laatste klopt want ik heb vandaag het Zorgkantoor gebeld die mij betaald. Als je al een langere indicatie hebt blijft je uurloon hetzelfde als de jaren ervoor. In ieder geval in 2015. Bij Een nieuwe indicatie is het voor een familielid inderdaad €20
Marianne Geplaatst: woensdag 07 Januari 2015 18:39
Hier in de gemeente krijgen familieleden en anderen uit het sociaal netwerk van de budgethouder verschillende maximale uurtarieven voorgesteld: de een 4,75 en een ander 5,28. Wat ongeveer overeenkomt met een vrijwilligersvergoeding. Verwarring alom.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.