1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PV zilverenkruis

Auteur Bericht
Sophia Geplaatst: vrijdag 02 Januari 2015 11:49
Hallo allemaal,
Vandaag viel de pgb formulieren in de bus daar stond de uitleg in van het declareren .Geen probleem zou je zeggen
Daar stond ook in dat als je declareert eerst het eigen risico verrekend word .
Je kunt dus geen apart rekening nummer meer hebben .
Ze storten het op het rekening nummer van de verzekeringsnemer.

Dit is dus niet handig en komen mensen in de problemen om hun zorgverleners te betalen.
Nelleke Geplaatst: vrijdag 02 Januari 2015 16:07
Dat klopt niet: in 2015 wordt er voor V en V geen eigen bijdrage gerekend, en je hoeft er ook geen eigen risico over te betalen.

Ik citeer van de website van het Zilveren Kruis:

'Declareren met een persoonsgebonden budget
Het persoonsgebonden budget verpleging en verzorging ontvangt u in 2015 niet vooraf (voorschotten), maar u declareert uw rekeningen achteraf bij ons. Wij maken het bedrag waar u recht op heeft binnen 10 werkdagen aan u over. Hiermee betaalt u zelf uw zorgverleners.

In 2015 geldt voor uw pgb vv geen eigen bijdrage meer. Verpleging en verzorging telt niet mee voor uw eigen risico in de basisverzekering.'

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorg/langdurigezorg/paginas/pgb.aspx
Alberta Geplaatst: vrijdag 02 Januari 2015 21:46
Op de formulieren staat:
"Heeft u nog een bedrag openstaan voor uw eigen risico en/of premie?
Dan verrekenen wij dit bedrag met uw pgb-declaratie. Dit betekent dat wij bij openstaande bedragen eerst het eigen risico en/of premie betalen. Daarna betalen we pas uw pgb-declaratie uit."

Het is dus niet zo dat het eigen risico ook voor het pgb telt. Zoals ik het lees wordt eigen risico en / of premie verrekend als men met de betalingen daarvan achter is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.