1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

beschikking zorgkantoor 2015

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 31 December 2014 14:34
hallo
laatste dag van het jaar en ik heb nog geen nieuwe beschikkingen ontvangen voor het komend jaar
telefonisch lukt niet meer merk ik
de beschikkingen 2015 komen die nog van het zorgkantoor voor jeugdigen?
snap het ff niet
bedankt
groet
I.E Geplaatst: woensdag 31 December 2014 18:19
Als je nog niets hebt ontvangen zal ( voorlopig)alles wel zo blijven als het is. Dat is tenminste wat ik heb gehoord en begrepen.
Suzanne Geplaatst: donderdag 01 Januari 2015 19:55
Je krijgt alleen bericht van het zorgkantoor als je onder de WLZ gaat vallen. Als je niet onder de WLZ valt moet je bij de gemeente of de zorgverzekering zijn. Maar als het goed is moet je daarvan een brief hebben gehad.
Wij vallen onder alle 3 loketten, we hebben alleen van de gemeente nog geen beschikking gehad.
Suzanne Geplaatst: donderdag 01 Januari 2015 20:34

Als je nog niets hebt ontvangen zal ( voorlopig)alles wel zo blijven als het is. Dat is tenminste wat ik heb gehoord en begrepen.



Helaas gaat er wel heel veel veranderen.
De tarieven bij de zorgverzekeringen gaan 10 tot 20% omlaag.
Bij de gemeente weten wij het nog niet, daar is nog weinig van bekend, ook nog geen bericht van gehad.

Als je 18 jaar of ouder bent en onder de WLZ of WMO valt, krijg je te maken met eigen bijdragen vanaf deze maand. Deze worden vanaf maart 2015 door het CAK bij de budgethouder geind. En die kunnen heel hoog uitvallen, ik heb het idee dat veel mensen deze bijdrage niet kunnen betalen en daardoor af moeten zien van hun PGB of ZIN.

Alle veranderingen zijn heel makkelijk te lezen in de gids van Per Saldo. Deze kun je opvragen of inzien op hun website. Hierin zijn alle veranderingen vermeld.
I.E Geplaatst: vrijdag 02 Januari 2015 21:49

Als je nog niets hebt ontvangen zal ( voorlopig)alles wel zo blijven als het is. Dat is tenminste wat ik heb gehoord en begrepen.



Helaas gaat er wel heel veel veranderen.
De tarieven bij de zorgverzekeringen gaan 10 tot 20% omlaag.
Bij de gemeente weten wij het nog niet, daar is nog weinig van bekend, ook nog geen bericht van gehad.

Als je 18 jaar of ouder bent en onder de WLZ of WMO valt, krijg je te maken met eigen bijdragen vanaf deze maand. Deze worden vanaf maart 2015 door het CAK bij de budgethouder geind. En die kunnen heel hoog uitvallen, ik heb het idee dat veel mensen deze bijdrage niet kunnen betalen en daardoor af moeten zien van hun PGB of ZIN.

Alle veranderingen zijn heel makkelijk te lezen in de gids van Per Saldo. Deze kun je opvragen of inzien op hun website. Hierin zijn alle veranderingen vermeld.



Maar je betaalde altijd al een eigen bijdrage alleen was die al van het budget afgetrokken ,dus netto, en nu ontvang je een bruto budget en moet je de eigen bijdrage afdragen aan het CAK.
Gast Geplaatst: vrijdag 02 Januari 2015 23:12
Ja, dat weet ik wel.
Maar waar haal je dat geld vandaan??
Een handicap kost al zo veel...dure hulpmiddelen en veel extra kosten die je niet hebt als je geen handicap hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn, die dat nog op kunnen brengen.
En er zijn ook geen tegemoetkomingen meer en nog maar weinig kun je aftrekken van de belasting.

Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt. De overheid zelf verwacht ook dat veel mensen hun hulpen op moeten zeggen, als in maart of april de aanslagen van het CAK binnenkomen.
M.C.T Geplaatst: zaterdag 03 Januari 2015 15:22
Die verhoogde bijdrage wordt vaak weer door de gemeente gecompenseerd als:

- betrokkene een laag inkomen heeft ( niet veel meer dan WAJONG) en
- betrokkene het eigen risico bij de zorgverzekering heeft betaald en
- betrokkene niet meer eigen vermogen heeft dan in de WWB genoemd wordt. ( voor alleenstaanden ongeveer € 5000.-)
Suzanne Geplaatst: zaterdag 03 Januari 2015 18:22
Hier wordt maar 50% van je eigen bijdrage vergoed als je inkomen maximaal 110% van het minimumloon is. Maar zit je daar wat boven dan moet je alles zelf betalen.
Ook de mensen die nu ZIN hebben gaan straks 50% meer betalen, als er geen 33% wtcg korting meer is.
Stel je voor dat iedereen, dus ook de mensen die geen beperking hebben, eens 50% meer voor hun zorgverzekeringspremie moeten betalen, dan staat heel Nederland op zijn kop.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.