1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Inhuren ouders

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 28 December 2014 12:09
Hallo. Het inhuren van jezelf en of je partner voor de extra zorg die een kind met gebruiksaanwijzing met zich meebrengt is dat nou nog toegestaan of niet? deze info vind ik zo gauw niet. hoop op reacties van mensen die begrijpen wat ik bedoel. negatief commentaar zou jammer zijn. groetjes
M.C.T Geplaatst: maandag 29 December 2014 13:01
Voor de WLZ wel en bij de zorgverzekeraars ook. Het kan verder per gemeente verschillen, maar meestal mag het wel.
In mijn gemeente wordt het budget lager vastgesteld als je familieleden inhuurt.
Er wordt binnen gemeenten ook discussie gevoerd om het aantal uren, dat je familie mag inhuren te bepalen op de helft en minder dan het aantal geïndiceerde uren.
Kortom: als je kind niet onder de WLZ valt, zou ik mijn baan er niet voor opzeggen.
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 29 December 2014 13:51

Hallo. Het inhuren van jezelf en of je partner voor de extra zorg die een kind met gebruiksaanwijzing met zich meebrengt is dat nou nog toegestaan of niet? deze info vind ik zo gauw niet. hoop op reacties van mensen die begrijpen wat ik bedoel. negatief commentaar zou jammer zijn. groetjes



Beste Cathy,

Als je pgb ontvangt voor je kind en daarmee jezelf inhuurt dan ben je vanaf 1 januari 2015 een zogenaamde 'niet-professional', wat betekent dat je niet meer dan €20 per uur mag verdienen. Daar lees je hier meer over: https://www.nationalehulpgids.nl/thuiszorg/wanneer-ben-je-professional-in-thuiszorg.html

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team
Marianne Geplaatst: dinsdag 30 December 2014 11:35
Gemeenten hanteren soms een veel lager maximumtarief voor familie: in mijn gemeente 4,75 per uur. Het verschilt per gemeente.
Marianne Geplaatst: dinsdag 30 December 2014 16:11
Colinda, de informatie op de link in je reactie klopt niet helemaal.

Ik heb toestemming van de SVB om met mijn in 2015 (al jaren uitwonende) zoons een overeenkomst met een freelancer aan te gaan.

a) werk voor andere cliënten vormt de meerderheid van mijn uren
b) ik moet een VAR-WUO hebben
c) ik moet ingeschreven staan bij de KvK

Groeten van Marianne
Nationale Hulpgids team Geplaatst: woensdag 07 Januari 2015 10:39
Allen,

Om nog even terug te komen op de opmerking van Marianne, het is inderdaad allemaal nog niet zo zwart/wit als wij het gesteld hadden. We gaan de informatiepagina aanpassen, want er is gewoon nog steeds een hoop niet duidelijk. Wij raden aan altijd contact op te nemen met de SVB en je gemeente bij onduidelijkheid over het tarief.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.