1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

geloofsovertuiging.

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zondag 14 December 2014 00:15
Ik vind als je een goede zorgverlener bent dat je niet moet beoordelen op geloofsovertuiging je doet je werk goed ongeacht wie je bent. of waar de ander in gelooft.Je kan misschien de vraag stellen of je een vrouw of man wil verzorgen bij voorbeeld maar niet omdat het een ander geloof is.
ik zelf ben hulpverlener en ieder is voor mij gelijk ik geloof waar ik in wil geloven en de ander ook dat is zijn eigen keuze. en die respecteer ik ook. zelf ben ik moslim en in de koran staat dat je de anderen met een ander geloof moet respecteren en in hun waarde moet laten. Dit zou ik ook van een anders willen . gelukkig heb ik hier geen problemen mee want ik begeleid alle soorten geloven zoals christelijke geloof enzo. :lol:
I.E Geplaatst: maandag 15 December 2014 00:11
Wat slaat dit op??!!!
Linda Geplaatst: maandag 15 December 2014 09:44
Ja dat vroeg ik mij ook al af hahaha
M.C.T Geplaatst: maandag 15 December 2014 13:58
"en in de koran staat dat je de anderen met een ander geloof moet respecteren en in hun waarde moet laten."

Dat is ook het uitgangspunt voor de meeste Christenen. Dus dat bijt elkaar niet.
Het gaat pas mis bij bekeringsdrang, waarin Christendom en Islam beiden een bedenkelijke geschiedenis hebben opgebouwd.
Vooral als geloof en staat worden gecombineerd. Dan is respect voor het anders zijn vaak ver te zoeken.
De kracht van een multiculturele/religieuze samenleving is juist leven en laten leven.
Dat neemt niet weg, dat juist hulpverleners kennis zouden moeten hebben van religies, zodat ze weten wat mensen drijft en beweegt.
Die kennis ontbreekt nog wel eens.
Elementaire kennis ontbreekt nog wel eens bij hulpverleners en journalisten:
Afgelopen vrijdag bijv. werd koningin Fabiola begraven. De NPO hield stug vol, dat er twee missen gelezen werden, de commentator herhaalde dat nog 3 maal en werd kennelijk niet gecorrigeerd door de regie, alwaar elementaire kennis kennelijk ook ontbrak.
Het ging toch echt om één mis gevolgd door één bijzetting.
Margot Geplaatst: maandag 15 December 2014 17:57
Ik denk dat dit erover gaat dat in sommige advertenties specifiek om iemand wordt gevraagd die bijv christelijk is. Ik vind dit zelf ook weleens jammer; voel ik me enorm aangesproken door de vacature maar kan ik niet reageren omdat ik niet christelijk ben. Terwijl voor mijn gevoel ik als hulpverlener verder wel goed aansluit.
I.E Geplaatst: maandag 15 December 2014 20:11

Ik denk dat dit erover gaat dat in sommige advertenties specifiek om iemand wordt gevraagd die bijv christelijk is. Ik vind dit zelf ook weleens jammer; voel ik me enorm aangesproken door de vacature maar kan ik niet reageren omdat ik niet christelijk ben. Terwijl voor mijn gevoel ik als hulpverlener verder wel goed aansluit.



Nou volgens mij gaat het hier niet over want het is geschreven vanuit het perspectief van de zorgverlener en niet van de zorgvrager die alleen maar een hulpverlener wil die ook christelijk of moslim of .......is. En voor mij zelf geldt dat ik niet zou willen werken voor iemand die zo bekrompen van geest is dat die alleen hulp wil ontvangen van iemand die hetzelfde geloof aanhangt.
Dirk Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 12:52
[quote="Cj_5"]

Ik denk dat dit erover gaat dat in sommige advertenties specifiek om iemand wordt gevraagd die bijv christelijk is. Ik vind dit zelf ook weleens jammer; voel ik me enorm aangesproken door de vacature maar kan ik niet reageren omdat ik niet christelijk ben. Terwijl voor mijn gevoel ik als hulpverlener verder wel goed aansluit.



En als je nou eens een reactie stuurt waarin je zegt dat je niet christelijk bent en dat je denkt dat je die persoon toch kan helpen. En dan zou je misschien kunnen vragen waarom die iemand zoekt die christelijk is.
Zie, ik hang ook geen religie aan maar voel mij wel vaker prettig bij christelijke begeleiders omdat zij vanuit hun geloof geleerd hebben om iemand troost en steun te bieden door vooral te luisteren en er voor iemand te zijn. En tsja er zijn ook mensen die in de knoop zitten met hun geloof... Kun je die dan helpen... Misschien wel misschien niet maar je kunt er allicht over praten, of ten minste een poging doen als je dat wilt, ze kunnen immers altijd nog nee zeggen :).
M.C.T Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2016 22:35
U reageert op een heel oude topic. Ik vrees, dat de kerk inmiddels uit was.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.