1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb 2015

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 13 December 2014 12:28
hallo. ik lees net dat naast het toezenden van de zorgovereenkomsten naar de svb ook een plan gemaakt moet worden en dat deze goedgekeurd moet worden door de gemeente. dit lees ik in een gemeenteblaadje. in de post van svb ofzo lees ik daar niets over. weet iemand toevallig of dit te maken heeft met het moment na aflopen van de huidige indicatie in 2015? nu alleen de zorgovereenkomsten verstuurd naar de svb nl.
M.C.T Geplaatst: zaterdag 13 December 2014 17:39
Zorgkantoor en gemeente willen contract én zorgbeschrijving. SVB wil alleen het contract.
Geplaatst: zaterdag 13 December 2014 19:34
hallo. dank u wel. weet u toevallig ook of zij dat ook opvragen bij ons en dat we het dan pas hoeven op te sturen? zorgkantoor heeft dit nog nooit gevraagd nl. het is er wel, maar alleen hier in ons dossier. verantwoordingen waren ook altijd in orde. uiteraard. svb mocht je ook pas toesturen zodra ze het vroegen, eerder niet. hoop niet dat gemeente of zorgkantoor te laat iets afkeuren, want als we nl. de zorgverleners in januari hebben en het is betaaltijd in januari, dan kan ik dat niet meer terugdraaien.
Linda Geplaatst: zondag 14 December 2014 12:40
Jaarlijks hoort de zorgverlener eigenlijk al een zorgplan te schrijven, dus die hoort eigenlijk gewoon klaar te liggen voor als er om gevraagd wordt.

Dus als je een zorgplan denkt nodig te hebben, dan vraag je er toch gewoon 1 aan je zorgverleners en stuur je deze op naar het Zorgkantoor of de gemeente. Dan ben je alle stress voor.
Geplaatst: maandag 15 December 2014 09:07
hallo. bedankt voor de reactie. zorgplannen zijn uiteraard in bezit. maar natuurlijk wel kort en zo zoals het 'vroeger' goed was. maar hier heeft het zorgkantoor niets opgevraagd en de gemeente ook niet. ongevraagd zaken opsturen is volgens mij niet de bedoeling.
M.C.T Geplaatst: maandag 15 December 2014 13:39

hallo. dank u wel. weet u toevallig ook of zij dat ook opvragen bij ons en dat we het dan pas hoeven op te sturen? zorgkantoor heeft dit nog nooit gevraagd nl. het is er wel, maar alleen hier in ons dossier. verantwoordingen waren ook altijd in orde. uiteraard. svb mocht je ook pas toesturen zodra ze het vroegen, eerder niet. hoop niet dat gemeente of zorgkantoor te laat iets afkeuren, want als we nl. de zorgverleners in januari hebben en het is betaaltijd in januari, dan kan ik dat niet meer terugdraaien.



Als het zorgkantoor dit niet gevraagd heeft wijst dat erop, dat cliënt naar de gemeente gaat of naar de ziektekostenverzekeraar.
SVB betaalt pas uit na het groene licht van het zorgkantoor of de gemeente. Ik ben benieuwd of de SVB van de gemeente en het zorgkantoor in januari al geld ontvangt. Zo niet dan betaalt de SVB niet.
Hoe de zorgverzekeraars te werk gaan weet ik niet en kan per verzekeraar verschillen.
Geplaatst: donderdag 18 December 2014 09:57
svb wil inderdaad alleen contract, al hoor ik dat ze no weleens moeilijk doen.
Geplaatst: zondag 28 December 2014 12:07
hallo. inmiddels wordt er bijna dagelijks meer duidelijkheid verschaft vanuit de svb. hopelijk wordt de puzzel compleet na de jaarwisseling. bedankt voor de reacties. groetjes
Geplaatst: vrijdag 23 Januari 2015 04:33
indien je pgb hebt voor 2015 . dan stuur je je contract op naar svb odeze maand nog . de gemeenten dus niet.
je legt je zorgplan klaar waar is aan gewerkt enz. en wat te doen. als het contract GOEDGEKEURD is krijg je een uren brief waarin of op je de gewerkte uren invult van de sub
contracten werkzaamheden die goedgekeurd zijn door zorgkantoor voor 2015 worden meegenomen in 2015
wat je moet doen is contracten toesturen n naar de sub sturen NIET NAAR GEMEENTE


nieuw hulpverleners inschakelen
je maakt een contract doelen en zorgplan volgens de regels het contract stuur je naar svb.nna goedkeuring krijg je een ruenbrief
dat betekend dat je met e hulpverlener in zee kan gaan ,
en is het akkoord dus geen verantwoording achteraf.
wel heb je natuurlijk een zorgplan nodig
daar kunnen ze naar vragen alvorens niet achteraf. is ook dat goedgekeurd ga je in zee
en aan het werk hopelijk op een rustige manier
lastig is dat een hulpverlener niet weet wanneer hij aan de slag kan en pgb houders er niets over kunnen zeggen.




in 2016 veranderen weer zaken .


dit is een overgangsregeling.
verder wil ik u verwijzen naar per saldo wordt lid en je krijgt op alles een gepast antwoord helderheid duidelijkheid en zeekerheid
Geplaatst: vrijdag 23 Januari 2015 11:19
hallo. bedankt voor uw reactie. maar de informatie is nu wel bekend. druppelsgewijs komt die binnen. denk dat het wel los zal lopen. svb site geeft goede informatie! groetjes

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.