1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mensen reageren niet terug

Auteur Bericht
Sophia Geplaatst: donderdag 13 November 2014 15:59
Waar om word er niet even terug gereageerd ik vind dit niet netjes,
van de 10 mensen die ik een berichtje stuur mag je blij zijn als er 1 terug reageert.

En nog even iets ik snap dat er bezuinigd moet worden en dat mensen met een pgb zo veel mogelijk uren willen voor een bepaald bedrag dat ze hebben maar 10 a 15 euro voor verzorging of verpleging dat kan echt niet.
zelfs een huishoudelijk hulp heeft nog 14,38 per uur bij de gemeente.
ik hoop dat mensen dit ook beseffen.
Gelukkig ik heb 3 cliënten die dit niet willen en een normaal tarief hanteren.
sorry dit moest ik echt even kwijt.

Met vriendelijke groet
De verzorgende hand aan huis.
Linda Geplaatst: vrijdag 14 November 2014 00:47
Het is een bekend gebeuren in de PGB-wereld dat er voor 15 euro zorg gevraagd wordt en zolang mensen dit uurtarief accepteren blijft dit probleem bestaan.

Er zijn al bureaus die voor 100 euro 24 uursdiensten aanbieden en dat deze zorg dan wordt geleverd door Poolse dames en ja daar zijn wij dan allemaal de dupe van, want mensen zien die tarieven en denken "dat is dus het gangbare tarief".

Ik geloof dat de meeste budget-houders niet op het forum kijken, dus ze lezen deze berichten waarschijnlijk niet.

Regelmatig ben ik op deze site en ik sla de mensen die een uurtarief aanbieden van 15 euro ook allemaal over, het valt mij echter wel enorm op dat hun oproepen op deze site telkens terugkomen, dus de zorgverleners zijn geen blijvertjes en dan trekken ze uiteindelijk alsnog aan het kortste eind. En als ze nou deze keuze voor zichzelf maken dan is dat hun keuze, maar velen maken deze keuze ook voor hun kind en deze moet dan telkens kennismaken met een nieuwe zorgverlener.

Ook zie je dat de zorgverleners zonder de juiste opleiding reageren op deze oproepen en dat verslagen schrijven niet lukt of niet goed zijn onderbouwd, waardoor de zorgvrager in de problemen komt bij het zorgkantoor, omdat de zorg verkeerd wordt ingezet.
Zorgvragers moeten weten dat wanneer de verslagen niet juist zijn onderbouwd, het zorgkantoor het budget terug kan eisen en geloof mij dan is de zorgverlener heel snel vertrokken.

Er is nu een zorgvraag op de site voor 24-uurszorg en er wordt 150 euro geboden, ook al zit je heel de dag bij die zorgvrager op je gat, je bent aanwezig en kan nergens anders op dat moment werken. Zullen ze zelf ooit gewerkt hebben voor 6,25 per uur bruto, zonder vakantiegeld en zonder pensioenopbouw??? Het is eigenlijk schandalig!!!!
Van die 6,25 houden wij netto 4 euro over, dan heb je 96 euro verkregen voor 24 uur werken, hooguit kan je drie van deze diensten doen in de week dan heb je 1200 netto per maand in je handen. Maar geen vakantiedagen of vakantiegeld en geen pensioen en als je ziek wordt krijg je helemaal niks. En je werkt dan 288 uur per maand, waar iemand in loondienst rond de 160 uur in de maand werkt en wel vakantiegeld enz enz heeft.

Het niet reageren is inderdaad ook een punt dat de aandacht moet hebben hier, wij moeten betalen om te kunnen reageren op een oproep, maar vervolgens komt er geen enkele reactie op. Hier zullen de beheerders op moeten treden, namelijk gewoon de oproep verwijderen en blokken van deze site. Maarja dan lopen ze hun inkomsten mis.

Ook ben ik van mening dat het voor de zorgvragers verplicht moet zijn om hun tarieven te vermelden, want nu reageer ik ook wel eens op een oproep en betaal ik daar dus voor en blijkt dat ze een uurtarief bieden van 15 euro. Als ik dat van te voren had geweten dan had ik geeneens gereageerd op de oproep en die kosten niet gemaakt. De zorgvrager heeft heus wel een idee van het uurtarief dat ze kunnen en bovenal WILLEN bieden.
Annet Geplaatst: vrijdag 14 November 2014 16:29
Eens met Linda.
Ik denk dat het m.i.v. 1-1-2015 allemaal gaat veranderen. PGB's blijven dan wel bestaan maar een aantal zzp 'ers gaan dan zaken doen met de gemeente (aanbesteding) en onze gemeente biedt uurtarieven aan zzp 'ers, waar je fatsoenlijk van kunt rondkomen. Dus waarom dan nog dief van je eigen portemonnee zijn.
Gelukkig heb ik (ook) wél cliënten via PGB die een fatsoenlijk uurtarief willen betalen. Ik zat soms zelfs weleens te laag, werd mij gezegd.
I.E Geplaatst: zaterdag 15 November 2014 13:00
Helemaal eens met Linda .Het zou idd veel beter zijn dat zorgvragers de prijs van de vergoeding erbij zetten en ook dat mensen die niet reageren op zorgaanbieders verwijderd worden. Wij betalen per bericht en zo word je onnodig op kosten gejaagd. Het valt mij trouwens op dat er weinig werk aangeboden wordt via de site en dat bepaalde mensen constant terugkeren. Dat heeft vast te maken met de ondermaatse vergoeding!!! Al met al biedt de site mij erg weinig!
Emile & Mireille Geplaatst: zondag 16 November 2014 19:34
Ik moet bekennen dat ik mij daar ook meer en meer aan stoor. Als je hierin meegaat verdien je haast zoveel als een vakkenvuller lijkt mij. Maar dan nog zonder bescherming. Hoewel het nooit de bedoeling is geweest vd nationale hulp gids, vind ik dat zij hieraan ook wel eens een blogje mogen besteden. Ik snap dat je als hulpvrager zoveel mogelijk zorg wilt inkopen voor je budget ben zelf ook nog hulpvrager naast hulpverlener,maar zolangzamerhand vind ik het soms gewoon onbeschoft en vernederend worden. Ik ken adressen waar de huishoudelijk zwart met 17,50 / uur de deur uitgaat en de zzp vpk met 15 wit. Trap er niet in. Uiteindelijk maak je het werken voor jezelf en anderen onmogelijk.
Linda Geplaatst: maandag 17 November 2014 00:12
Het uurtarief van een PGB is vastgesteld op 35 euro per uur, daar is je indicatie ook naar. Ga maar eens een berekening maken van de uren die er in je indicatie staan en het budget dat je gestort krijgt.
Ik moet mij soms echt enorm inhouden om bij sommige mensen niet even een berichtje te sturen, waar ze het tarief van 15 euro vandaan halen.

Een tijdje terug stond er een oproep voor begeleiding van twee kinderen 1 met ODD en de ander met Autisme op zaterdag en zondag voor 10 euro per uur...echt schandalig.

Het zorgkantoor moet hier eigenlijk gewoon optreden, zij moeten de zorgverlener beschermen en een basis uurtarief hanteren en dit ook controleren door middel van de facturen. Maar het zorgkantoor keurt al gauw alles goed, zo was er hier een tijdje geleden een dame die zichzelf uitbetaalde vanuit het PGB voor haar kind met 51 euro per uur en zich afvroeg hoe dat nou moest met die nieuwe regel van 20 euro, want ze had juist een ophoging gekregen en kon eigenlijk zichzelf nog meer uit gaan betalen.

Het kan namelijk ook zo anders, onlangs was ik bij een kennismaking en daar wordt een jonge vrouw opgevangen, deze jonge vrouw heeft een groot budget, maar de mensen die haar opvangen trekken dat budget niet leeg, maar gebruiken dit waar het voor bedoeld is en daar heb ik dan groot respect voor en velen kunnen hier een voorbeeld aannemen!!!!!!

Waarom is er gewoon niet meer controle op deze situaties? Hoe kan een moeder zichzelf 51 euro per uur uitbetalen voor haar kind en dan nog zelfs meer budget krijgen en hoe kan het dat het zorgkantoor die een kopie krijgt van de indicatie niet ingrijpt als er onder wordt betaald?

Het kan allemaal zoveel beter!!
Nationale Hulpgids team Geplaatst: dinsdag 18 November 2014 16:33
Beste leden,

Sinds de zomer houden wij nauwgezet bij of de hulpvragers de berichten die zij krijgen, daadwerkelijk beantwoorden. Naast twee herinneringen, bellen wij hulpvragers nu ook op als zij te lang niet reageren op hun berichten. Daarnaast geven wij het door aan de hulpen als de hulpvrager bezig is met zijn/haar selectie of de hulpvraag heeft gesloten.
Als een hulpvrager niet op onze telefoontjes en mailtjes reageert, sluiten wij uiteindelijk het account.

Wij zien een sterke verbetering in het aantal berichten dat beantwoord wordt. Ik vind het daarom jammer dat jullie dit persoonlijk niet terugzien.

We kunnen zeker een blog wijden aan tarieven in de zorg, maar wij kunnen als marktplaats geen minimale tarieven gaan eisen. Hulpen kunnen zelf kiezen of zij reageren op hulpvragen met lage tarieven. We houden de ontwikkelingen wel in de gaten natuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids
Linda Geplaatst: dinsdag 18 November 2014 23:22
Hallo Team van de Nationale Hulpgids,

Er wordt niet gevraagd of jullie willen letten op de tarieven, maar de zorgvrager heeft echt een wel een idee van wat hij of zij kwijt wil zijn aan het uurtarief, daarom wordt gevraagd of het niet gewoon verplicht kan worden om een tarief te vermelden voor de zorgvrager.
Dat voorkomt dat veel zorgverleners reageren op hulpvragen waar achteraf een uurtarief wordt geboden van 15 euro, waar ze gewoonweg niet voor kunnen komen werken. En de gene die wel voor dat bedrag wil komen werken, heeft hierin zijn eigen keuze natuurlijk.
Nationale Hulpgids team Geplaatst: dinsdag 25 November 2014 16:34
Dankjewel voor je suggestie. We gaan het in ieder geval overleggen, of we het verplicht kunnen maken. Het lastige is dat sommige Zorgvragers inderdaad een idee hebben van wat zij willen/kunnen betalen, terwijl anderen dat nog totaal niet weten (omdat zij niet weten wat gebruikelijk is, of eerst willen kijken wat het aanbod is).

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team
Gast Geplaatst: woensdag 26 November 2014 00:28
Persoonlijk vind ik het namelijk onprettig om in het eerste contact via deze site al te vragen wat het uurtarief is wat ze in gedachten hebben, omdat het op die manier lijkt of het je alleen maar daar om te doen is.

Het geldt trouwens ook voor de zorgverleners, dat deze heus wel een idee hebben van het uurtarief dat ze willen hebben en als de zorgvrager dan kijkt bij een profiel dan zien ze vanzelf wel wat de gangbare tarieven zijn. En dan zien ze vanzelf waar het prijsverschil in zit als ze verder kijken in het profiel. Op deze manier zijn we ook de lage uurtarieven denk ik voor die af en toe geboden worden.

Dus zorgverleners zet alsjeblieft je tarief bij je profiel, we worden daar dan allemaal beter van ;-)

vriendelijke groet,

Linda.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.