1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 05 November 2014 21:38
hallo
wij hebben een gehandicapte pleegdochter
met best wel een zware indicatie
ze is autistisch
meervoudig gehandicapt ze wordt in nov 2014 18 jaar
onze vraag is wij willen een pgb voor haar aanvragen
logeren en vervoer in natura
kan ik de uren die ik haar verzorg ook declareren
op haar pgb
als ze thuis is heeft ze overal hulp bij nodig
gr jose
M.C.T Geplaatst: donderdag 06 November 2014 12:28
Als zij een indicatie op basis van een ZZP heeft en zij per 1-1-2015 in de WLZ komt, zal dat waarschijnlijk kunnen.
Als zij een indicatie in functies en klassen heeft moet U bij de gemeente zijn, tenzij U 14 dagen geleden een brief van het CIZ gehad heeft waarin gevraagd wordt of U onder de WLZ wilt vallen. Hierop moet U voor eind volgende week gereageerd hebben.
Juist met een pleegkind is het belangrijk, dat per eind november er een OBS is, waarbij U de bewindvoerder wordt.
Dit moet voor meerderjarigheid door de huidige voogd worden aangevraagd. ( William Schrikkerstichting?) Na haar 18e kan zij het alleen nog zelf aanvragen of haar biologische familie. Bij pleegkinderen kan dat heel gevoelig liggen. Als de voogd te laat is en U dat dus zelf niet meer mag, kunt U alleen nog de officier van justitie vragen dit te regelen.
Het kan zo maar zijn, dat U als pleegouder bij meerderjarigheid juridisch buiten spel staat.
Dit is niet alleen een probleem bij een PGB, maar ook bij het beheer van haar inkomsten en bankrekening.
Hopelijk is haar WAJONG al geregeld anders heeft U wat dat betreft ook een probleem.

Kijk ook eens op www.goedvertegenwoordigd.nl.

Kortom als er geen OBS is moeten de voogd en U de komende week flink aan de bak.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.