1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verplichte verzekeringen als ZZP

Auteur Bericht
Judith Geplaatst: woensdag 08 Oktober 2014 11:56
hallo,

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren of het realistisch genoeg is om als ZZP te gaan werken.
Ik heb op dit moment 1 client waar ik 2 dagen in de week kom en uitbetaald wordt via PGB.
Op internet ben ik aan het zoeken naar de verzekeringen die ik verplicht moet afsluiten om dit mogelijk te maken...
Kan iemand mijn hierbij helpen.

alvast bedankt

Judith
Michel Geplaatst: woensdag 08 Oktober 2014 14:22
Hallo Judith

Ik heb als zzp'er een aansprakelijkheidsverzekering. Dit om me in te dekken, wordt door sommige opdrachtgevers ook na gevraagd. Verder heb ik geen verplichte verzekeringen, dat is aan jezelf welk risico je wilt verzekeren.

Groet Michel
Janneke Geplaatst: donderdag 09 Oktober 2014 09:34
Hallo Judith,

Ik heb ook een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Normaal heb je al een aansprakelijkheidsverzekering maar je moet ook een zakelijke afsluiten. Als je veel werk gaat verrichten als zzp-er is een arbeidsongeschiktheidsverzekering ook niet verkeerd voor het geval dat je wat overkomt. Dan ben je daar voor verzekerd. Dat waren de twee verzekeringen waarvan ik op de hoogte ben. Denk daarbij ook na over je pensioenregeling.

Succes!


hallo,

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren of het realistisch genoeg is om als ZZP te gaan werken.
Ik heb op dit moment 1 client waar ik 2 dagen in de week kom en uitbetaald wordt via PGB.
Op internet ben ik aan het zoeken naar de verzekeringen die ik verplicht moet afsluiten om dit mogelijk te maken...
Kan iemand mijn hierbij helpen.

alvast bedankt

Judith

Geplaatst: donderdag 09 Oktober 2014 14:34
Zover mij bekend is het voor de meeste ZZP ers niet haalbaar om kostbare verzekeringen af te sluiten. Zoals al aangegeven via de dagbladen betekend dit een behoorlijk maatschappelijk probleem in de toekomst. Wat een vangnet is er voor de ZZP er niet en zal er gezien het werk aanbod ook niet snel komen.
Star Counseling Geplaatst: vrijdag 10 Oktober 2014 09:35
Ik heb een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (die zijn verplicht!) en daarnaast een rechtsbijstandsverzekering en een ongevallenverzekering. Ik heb dit destijds kunnen regelen in een totaalpakket. Per januari stap ik over naar dezelfde verzekeringen maar dan via mijn beroepsvereniging.
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik niet, is in mijn situatie niet haalbaar, omdat ik chronisch ziek ben en of geweigerd wordt óf torenhoge premie moet betalen met allerlei uitsluitingen (wetende dat ze alles tegen mij kunnen gebruiken als in: het hoort bij de ziekte die je al had voor afsluiten van verzekering, tenzij ik overduidelijk een ongeluk krijg o.id)
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 10 Oktober 2014 14:21
Beste allemaal,

Wij hebben in ons kenniscentrum ook wat informatiepagina's over verzekeringen voor zzp'ers, zie onderstaande links:

https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/werken-pgb-verzekeren.html

https://www.nationalehulpgids.nl/zzp-zorg/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering-thuiszorg.html

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team
Nicoline Geplaatst: vrijdag 09 Januari 2015 14:27

Beste allemaal,

Wij hebben in ons kenniscentrum ook wat informatiepagina's over verzekeringen voor zzp'ers, zie onderstaande links:

https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/werken-pgb-verzekeren.html

https://www.nationalehulpgids.nl/zzp-zorg/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering-thuiszorg.html

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team



naast alle informatie, kom ik niet uit het volgende:


ik ben bezig alle formulieren klaar te maken voor een kiwa keurmerk aan te vragen.


ik ben een kleinschalige thuiszorgonderneming met een logeerhuis (1 op 1), bij de kamer van koophandel sta ik ingeschreven als eenmanszaak.


bij navraag kan ik voor het logeren in ons gezinshuis beter een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor zaakschade en letselschade..
Het Kiwa keur vraagt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, dekt vermogen claims, door bijvoorbeeld foutief handelen.


Een vraag aan u is kan ik als zelfstandige beter een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aangaan, of is die uws in ziens ook incl. ingebed in een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

volgens gerenommeerde verzekeraars, is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering alleen voor adviserende beroepen waar veel financiële schade kan ontstaan,

juist in ons zorgberoep hebben wij te maken met (hopelijk nooit!) zaak en letselschade..

mvg,
Nicoline Steenwoerd
Nicoline Geplaatst: vrijdag 09 Januari 2015 14:40
tevens vraag: in het aanvragen door de door u beschreven links, staat de vraag welk beroep: helpende, verzorgende...

dit is bij mij nog niet het geval, ik heb diverse opleidingen maar deze niet.

Dit is het struikelblok lijkt, om je te kunnen verzekeren, zonder big registratie.

mvg Nicoline
Mirjam Geplaatst: dinsdag 13 Januari 2015 15:21
Beste Nicole,

Het zijn wel echt twee aparte verzekeringen. Je kunt ook de uitleg hier lezen: http://www.zelfstandigondernemen.nl/aansprakelijkheid/verschil-avb-en-bav/

Belangrijkste verschil:
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is er voor als je slechte zorg levert, dus bijvoorbeeld per ongeluk de verkeerde medicijnen toedient. Als je denkt dat je niet snel iets fout zou kunnen doen in jouw werk, dan is de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voldoende. Stel dat je dan iets kapot maakt van een cliënt, dan dekt deze verzekering dat.

Vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Community Manager Nationale Hulpgids

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.