1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Afspraken vastleggen

Auteur Bericht
Alejandra Geplaatst: dinsdag 07 Oktober 2014 09:54
Dag allen, graag wil ik weten of een ieder op dit forum de afspraken en wensen met en van de klant ergens en in welke vorm vastlegt.

Tips zijn welkom . :D
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 11 Oktober 2014 15:10

Dag allen, graag wil ik weten of een ieder op dit forum de afspraken en wensen met en van de klant ergens en in welke vorm vastlegt.

Tips zijn welkom . :D



Ik neem aan in een zorgplan?
Petra Geplaatst: dinsdag 14 Oktober 2014 08:15
Ja, in het zorgplan horen de vragen/afspraken van de klant concreet te staan die je samen hebt afgesproken. Zoveel mogelijk ook concreet maken welke werkzaamheden daar onder vallen. En als het kan ook de tijd die je er aan besteed per week/maand.
Mocht de vraag veranderen dan zou ik dat bespreekbaar maken en kijken wat er veranderd kan worden en of dat gevolgen heeft in de tijd die je bij de klant bent.

Succes P. Verdonk
Nationale Hulpgids team Geplaatst: dinsdag 14 Oktober 2014 11:09
Je kunt ook even een kijkje nemen op onze pagina 'Zorgplan-wat moet er in staan': https://www.nationalehulpgids.nl/nieuws/zorgplan-wat-moet-er-in-staan/

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team
Gast Geplaatst: dinsdag 21 Oktober 2014 11:58

Je kunt ook even een kijkje nemen op onze pagina 'Zorgplan-wat moet er in staan': https://www.nationalehulpgids.nl/nieuws/zorgplan-wat-moet-er-in-staan/

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team



Hallo Colinda,

Ik vind helaas niets in het "Zorgplan-wat moet er in staan" over de betalingen van cliënt aan de zorgverlener.
Ik werk nl voor een jongeman die het heel veel moeite kost om mijn factuur per maand te betalen.
Hij loopt nu al 3 maanden achter met betalen en heeft gevraagd of hij me mag betalen als hij moet verantwoorden, 2x per jaar dus.
Ik weet niet hoe dat voor mijn eigen administratie is en of dat zomaar kan en mag.

Heb jij of iemand hier een antwoord op?
Vriendelijke groet,
M. van Nieuwenhoven
M.C.T Geplaatst: dinsdag 21 Oktober 2014 13:39
PGB wordt bij vooruitbetaling aan budgethouders gedaan. Een betalingsachterstand van 3 maanden wijst erop, dat het ene gat met het andere wordt gevuld.
Advies: Tref een betalingsregeling boven op de maandelijkse betaling. Als betrokkene dat niet wil, netjes afronden en weg wezen.
Gast Geplaatst: dinsdag 21 Oktober 2014 15:39
Thanks!
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 21 Oktober 2014 18:27
Beste M. van Nieuwenhoven,

Afspraken m.b.t. betalingen, uurtarief, werkafspraken leg je vast in een zorgovereenkomst. Voor PGB houders is dit verplicht, deze hebben ze ook nodig om bij evt. intensieve controle te kunnen overleggen.

Afspraken omtrent de inhoud van de zorg en specifieke wensen m.b.t. de verzorging/begeleiding en de doelen worden in een zorgplan vastgelegd.

Dit zijn dus twee verschillende zaken.

Een PGB houder krijgt het PGB geld als voorschot en moet dus gewoon kunnen uitbetalen. Ik zou er dus als ik jou was op staan dat hij netjes uitbetaalt binnen de in de factuur gestelde termijn en anders herinnering(en) en aanmaning(en) sturen. Na 2 herinneringen en één aanmaning mag je wettelijk ook administratiekosten in rekening gaan brengen en kun je evt. een incassotraject starten. Maar dat laatste zou ik pas doen als je er echt niet samen met de cliënt uit kunt komen, want het kan de verhoudingen wel op scherp zetten en daardoor de werkrelatie verstoren.


Je kunt ook even een kijkje nemen op onze pagina 'Zorgplan-wat moet er in staan': https://www.nationalehulpgids.nl/nieuws/zorgplan-wat-moet-er-in-staan/

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team



Hallo Colinda,

Ik vind helaas niets in het "Zorgplan-wat moet er in staan" over de betalingen van cliënt aan de zorgverlener.
Ik werk nl voor een jongeman die het heel veel moeite kost om mijn factuur per maand te betalen.
Hij loopt nu al 3 maanden achter met betalen en heeft gevraagd of hij me mag betalen als hij moet verantwoorden, 2x per jaar dus.
Ik weet niet hoe dat voor mijn eigen administratie is en of dat zomaar kan en mag.

Heb jij of iemand hier een antwoord op?
Vriendelijke groet,
M. van Nieuwenhoven

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.