1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Financiën bij PGB, Wajong, Schoolgaand en uitwonend, MCG

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 03 Oktober 2014 15:10
Mijn dochter is bijna 18 en gaat in december 2014 uit huis in een nieuwe woonvorm.
Wat een enorm zoekplaatje is, zijn de kosten en inkomsten. Nu we geen PGB meer ontvangen voor het feit dat ze bij ons woont én ze 18 wordt verandert er veel. En eerlijk gezegd zien wij door de bomen het bos niet meer. Zeker nu met ingang van 1 januari 2015 veel taken naar de Gemeente gaan en zij daar nog niet helemaal in zijn ingevoerd.
Daar komt dan ook nog eens bij dat mijn dochter naar een andere woonplaats gaat verhuizen.

Wie kan het me uitleggen? Of kent iemand die dat kan?
M.C.T Geplaatst: zondag 05 Oktober 2014 16:15
Kijk eens op de site: www.goedvertegenwoordigd.nl. U ziet daar alle info over mentorschap/OBS en curatele. U weet dan of en wat wenselijk is voor Uw dochter. Zodra zij 18 is, kent de bank U niet meer.
Als dat voor half september j.l. niet gebeurd is kunt U een WAJONG uitkering aanvragen bij het UWV. Zij wordt dan beoordeeld op basis van de nieuwe regels in 2015. Als zij daar niet voor in aanmerking komt zal zij zich moeten wenden tot de gemeente waar zij staat ingeschreven en bijstand moeten vragen.
Als Uw dochter heel veel toezicht nodig heeft en nu een indicatie in functies en klassen heeft kunt U nu nog bij het CIZ vragen om omzetting in een ZZP. Tenminste als dat een ZZP 4 of hoger wordt.
Ik kan dat niet beoordelen, omdat U niet schrijft of Uw dochter begeleid gaat wonen of helemaal op zichzelf gaat.
Als zij begeleid gaat wonen, raad ik U aan om contact te zoeken met de organisatie waar zij onder komt te vallen. Zij kunnen U vertellen wat handig is i.v.m. de indicatie. In 2015 behoudt zij waarschijnlijk voor een jaar nog haar oude rechten, dus: Geen oude schoenen weggooien voordat U nieuwe hebt.
Succes; er is inderdaad veel werk aan de winkel.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.