1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Terug betalen PGB

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 26 September 2014 22:26
Hallo,
mijn vader heeft al jaren huishoudelijke hulp via een PGB.
Nu heeft hij deze week bericht gekregen dat hij over 2013
teveel geld heeft gekregen. Ze gaan nog uitrekenen hoeveel
en dan krijgt hij opnieuw bericht.
Er is echter niets in de situatie veranderd, mijn vader heeft
gewoon van het geld de hulp betaald en heeft dus niks meer.
Wat kan er fout gegaan zijn?
Hij is 81 en vreselijk ongerust.
Bvd,
Fatma Geplaatst: donderdag 09 Oktober 2014 13:27
heb je de verantwoording wel goed ingevuld je moet ook de uren opschrijven voor ze op een aparte schema
en doe er ook bank afschriften bij als bewijs succes.
M.C.T Geplaatst: donderdag 09 Oktober 2014 15:09
Het kan zijn, dat hij meer gekregen heeft dan in de beschikking (van de gemeente? ) stond.
Het kan ook zijn dat gedurende 2013 de indicatie veranderd is en dus het PGB. Hij moet dan twee maal verantwoorden.
De laatste mogelijkheid is, dat de verantwoording niet goedgekeurd is.
In mijn gemeente mag je bijv. geen PGB opsparen om het later te kunnen uitgeven.
Geplaatst: donderdag 09 Oktober 2014 19:23
We zijn nu wat verder en volgens CAK en Zorgverzekeraar heeft de gemeente een fout gemaakt door een bruto bedrag door te geven ipv een netto bedrag. De gemeente zegt echter dat het te maken heeft met het feit dat zijn vrouw in het jaar waarvan ze naar het inkomen kijken is overleden.
Volgens de anderen kan het dan nog niet kloppen dat het bedrag zo hoog is en is er wel een fout gemaakt.
Dus, van het kastje naar de muur.....
M.C.T Geplaatst: vrijdag 10 Oktober 2014 12:13
Ik raad U aan de gemeente te vragen om de verordening waarop hun vordering gebaseerd is.
Voorts om binnen de termijn bezwaar te maken tegen dit besluit, anders zal hij moeten betalen.
U kunt dit bezwaar altijd nog intrekken als e.e.a. naar genoegen geregeld is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.