1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB begeleiding bieden

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 05 September 2014 11:26
Ik vroeg me af of het mogelijk is om begeleiding op basis van PGB te geven zonder daarvoor ingeschreven te staan bij kvk.
Ik heb geen andere baan, momenteel ontvang ik een uitkering.
I.E Geplaatst: vrijdag 05 September 2014 13:30
Je hoeft niet ingeschreven te staan bij KvK als je PGB hulp wilt bieden maar er is volgens mij voor jou wel een ander probleem. Als je een uitkering krijgt mag je niet zomaar gaan werken als PGB hulp en of je nu een WW uitkering krijgt of Bijstand je moet beschikbaar blijven voor werk dat je via het UWV aangeboden wordt.
Geplaatst: vrijdag 05 September 2014 15:01
Ik heb een WW uitkering en begeleid al een gezinslid vanuit PGB. Ik heb die uren doorgegeven en de uitkering is hierop aangepast.
Maar hoe kan ik iemand dan gaan begeleiden zonder ingeschreven te staan? Dat is toch verplicht dacht ik?
Jenny Geplaatst: zaterdag 06 September 2014 11:38
De PGB client kan je ook in dienst nemen .
Daarvoor zijn op de site van de sociale verzekeringsbank ,ook voorbeeld contracten , die je kunt printen .
Dan ben je dus geen ZZP en niet ingeschreven bij de kamer van koophandel , maar in dienst van die client.
Gewerkte uren moet je dan wel weer doorgeven bij de UWV denk ik .
Succes !
Geplaatst: zaterdag 06 September 2014 12:10
Dank je!
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 08 September 2014 11:02
Beste Nadine,

Zoals hierboven al aangegeven kun je naast werken als ZZP'er (ingeschreven bij de KvK) ook werken 'in dienst van de cliënt'. Je bent dan niet ingeschreven bij de KvK. Dit heet de 'Regeling Dienstverlening aan Huis'. Je vindt meer informatie over werken via de Regeling Dienstverlening aan Huis op deze website: https://www.nationalehulpgids.nl/thuiszorg/regeling-dienstverlening-aan-huis-hulpen.html.

Veel succes.

Met vriendelijke groet,

Het Nationale Hulpgids team
Joke Geplaatst: woensdag 10 September 2014 10:48
Hoi Nadine

Je kunt naast je uitkering ook werken voor een gezin. Dat heb ik ook gedaan. Je hoeft je dan niet in te schrijven bij de KvK en je inkomsten opgeven als overige werkzaamheden.
Geplaatst: woensdag 10 September 2014 18:36
Bedankt voor de informatie. Welk contract/ welke overeenkomst kan ik daar het beste voor gebruiken?
En wat is in dat geval een gangbaar uurloon? Ik heb de info gelezen en als ik het goed begrijp is het nettoloon dan, want er gaat geen btw af...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.