1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Starten met hulp voor ouderen

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 22 Juni 2014 12:57
Ik heb geen medische opleiding/ ervaring. Toch overweeg ik om zelfstandig iets op te starten in de hulp voor ouderen.
Om hulp te bieden, waar zorg/hulp ophoudt. Waar mensen zijn aangewezen op mantelzorg. Hierbij denk ik aan vervoer van mensen b.v. naar huisarts, ziekenhuis, op bezoek e.d. Aan klussen in huis aan hulp bij koken, strijken enz. enz.
Wie kan mij hierover meer vertellen. Ik zit nog in de beginfase alle informatie is welkom. :lol:
Ria Geplaatst: donderdag 26 Juni 2014 14:08
Wat ik hiervoor lees, speelt ook heel vaak in mijn gedachten.
Ben zelf al jaren aan het werk in de thuiszorg, en ik begeleid een oudere dame van 96 jaar, zodat zij zolang mogelijk thuis kan blijven wonen.
Ik zou ook heel graag zoiets voor mezelf willen beginnen.
Dus ook voor mij, alle reacties zijn welkom.

Groet Ria
Geplaatst: donderdag 26 Juni 2014 16:57
Oké Ria, we houden elkaar op de hoogte. Afwachten of er reactie's komen.

Hartelijke groet,
Astrid
Karin Geplaatst: maandag 30 Juni 2014 00:27
Ik ben begonnen bij de kamer van koophandel en belastingdienst die van alles voor starters aanbieden. En veel zoeken, lezen, rondkijken.
Daarna ben ik met een ondernemingsplan begonnen ( zie ook kamer van koophandel) en dan leer le veel over je insteek en hoe je het wilt.
Van daar uit ging het balletje rollen.
Denk ook aan een verzekering, keurmerk (kiwa) enz
Zzp Nederland is ook een tip, ze bieden van alles voor een klein bedrag.
Succes!
Karin Geplaatst: maandag 30 Juni 2014 00:30
Met een verzekering bedoelde ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Ongeveer 95 euro per jaar.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker met deze doelgroep.
Caroline Geplaatst: zondag 16 November 2014 12:25

Ik heb geen medische opleiding/ ervaring. Toch overweeg ik om zelfstandig iets op te starten in de hulp voor ouderen.
Om hulp te bieden, waar zorg/hulp ophoudt. Waar mensen zijn aangewezen op mantelzorg. Hierbij denk ik aan vervoer van mensen b.v. naar huisarts, ziekenhuis, op bezoek e.d. Aan klussen in huis aan hulp bij koken, strijken enz. enz.
Wie kan mij hierover meer vertellen. Ik zit nog in de beginfase alle informatie is welkom. :lol:



Hoi,

Ik ben erg benieuwd of je inderdaad gestart bent!
Zelf ben ik ook druk bezig met het opstarten hiervan samen met een collega.

Groet,Caroline

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.