1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zonder diploma in de zorg een voorbehouden handeling leren

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2014 10:37
Mijn client vraagt mij om een cursus te doen voor het verwisselen van een suprapubische katheter.
Kan ik zonder diploma toch zo'n cursus doen en mijn bekwaamheid halen?
Angelique Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2014 11:06
Ja, dat kan. Er zijn diverse bijscholing centra, die kunnen je alles hierover vertellen.
Christine Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2014 11:41
OK,
Ik had al zitten googelen en op de sites zegt men dat je terecht kunt met een diploma maar niets over zónder.
Vandaar mijn twijfel.
Mensen die hiermee ervaring hebben nodig ik van harte uit die met mij te delen!
Bedankt voor het antwoord.
Nelleke Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2014 18:44
Ja dat kan, maar let er wel op dat er bij de bijscholing vaak al van uit wordt gegaan dat je al medische basiskennis hebt. Verdiep je dus van te voren in anatomie en fysiologie, en zoek zo veel mogelijk online informatie over het onderwerp. Dan kun je ook gerichte vragen stellen.
Gast Geplaatst: dinsdag 12 Augustus 2014 17:02
Mocht je nog info willen hebben... Ik heb een gedeelte van mijn zorgverleners een scholing katheteriseren aangeboden, waardoor ze een certificiaat hebben ontvangen.
Esther Geplaatst: zondag 22 Mei 2016 22:24
Graag zou ik meer willen weten over de cursus katheteriseren die u heeft aangeboden aan uw hulpverleners.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.