1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Te weinig uitbetaald door de budgethouder

Auteur Bericht
Angela Geplaatst: zaterdag 07 Juni 2014 12:44
Hallo,

Ik werk nu sinds september vorig jaar bij een huishouden waarbij ik pgb salaris krijg. Ik heb met de meneer ook een contract getekend. Ik zou daar dinsdag en donderdag middag komen. En ik krijg een vast maandbedrag per maand. 500 euro. Het ging kei goed en ik vond het heel prettig. Maar de meneer praat met 2 monden namelijk:

In december/januari zei hij tegen mij als ik op 1 dag kan komen dat dat ook prima was dus ik kom daar vanaf die tijd op dinsdagmiddag. het contract is niet aangepast ik weet ook niet of dit moet?

Elke maand betaald hij netjes optijd maar de laatste paar maanden komt het later binnen als normaal maar ik heb niets gezegd tegen de meneer. Nu is het volgende het geval mijn zoontje had vorige maand een ongelukje gehad was verbrand en heeft ook in het ziekenhuis gelegen toen ben ik 1 keer niet geweest die week daarop ging de meneer zelf op vakantie dus die week viel ook uit. Nu deze maand (hij betaald namelijk altijd rond de 5e van de maand) Krijg ik maar 375€ i.p.v. 500 dus ik zocht contact op met de meneer en hij zei: Ik wil eerst afwachten of je daadwerkelijk wel elke week komt daarom heb ik dit nu gedaan. Ik zit zelf ook met wat financieel problemen ( bijna haast veel mensen momenteel denk ik) En 125 euro missen is best veel. Dus ik gaf aan van luister ik kan anders volgende week wel 2 keer komen dan haal ik die uren wel in maar dat was niet goed want het had geen nut.

Nu is mijn vraag... Kan hij zomaar mij minder gaan uitbetalen terwijl we een vast maandbedrag hebben afgesproken ik sta altijd voor die man klaar als hij niemand heeft om op de zoon op te passen kom ik daarheen. Kan iemand mij hiermee helpen wat ik nu kan doen?

Groetjes ANgela
Annemarie Geplaatst: zaterdag 07 Juni 2014 21:17