1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Niet aan de uitwerktijd houden

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: maandag 26 Mei 2014 17:28
Hoi,

Nu voor de zoveelste keer meegemaakt dat de zorgverlener het contract stop zet per direct en niet uit werkt. Soms met reden (bv ziekte), soms zonder reden.

Ondanks dat er een uitwerktijd van 1 maand gecontractueel staat vermeld, heb je als pgb-houder geen poot om op te staan. Ja, je kan er een rechtzaak van maken, maar in de tussentijd heb je nog geen hulp en de vraag is of je een hulp wilt die verplicht wordt te werken.

Als een zorgverlener via de SVB werkt, kan ik de arbo-dienst inschakelen als de zorgverlener niet meer komt door ziekte. Maar in alle andere gevallen???

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes
Barbara Geplaatst: dinsdag 27 Mei 2014 20:14
Helaas of beter gezegd geen ervaring mee. Ik werk zelf als pgb Hulp en vind dat je Hoe dan ook het fatsoen is om tijdig aan te geven als je er mee stopt. Je kunt volgens mij weinig doen zelf ertegen. Ik heb meerdere cliënten en hoor ook steeds vaker dat de hulp stopt van been op Andere dag. Met de meest rare smoezen.
Mariet Geplaatst: donderdag 29 Mei 2014 14:05
helaas heb ik wel die ervaring. jaren terug werd me van de ene dag op de andere door mijn pgb-hulp gemeld dat dit de laatste keer was dat ze kwam. ze had 4 weken vakantie gehad en kwam terug en dat was het. ze had officieel een opzegtermijn van 2 maanden gezien de jaren dat ze bij mij werkte. en alles draaide erom dat er teveel werd ingehouden van het salaris per maand. dus liever zwart werken.