1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hulp gevraagd, zorgkantoor wijst dagbesteding af.

Auteur Bericht
(verwijderd) Geplaatst: vrijdag 02 Mei 2014 17:43
Hallo

Ik werk met honden en heb al vijf jaar een hele lieve client mee, waarbij ik haar help door middel van inzicht in hondengedrag, werkhouding, etc. haar zelfredzaamheid en zelfstandigheid te vergroten. Dit wordt elke keer door haar ouders bevestigd, dat ze zo enorm vooruitgaat en ook door andere mensen die geregeld contact met mijn client hebben.

Van de een op de andere dag (voor mij althans en haar ouders) wordt mijn dienst niet meer gehonoreerd door het zorgkantoor omdat dieren geen begeleiders zijn.. (dit is al een kromme redenatie op zich) ik ben de begeleider, punt. De honden bieden een sociale leeromgeving en nog veel meer dan dat alleen.

Volgens de vergoedingenlijst pgb, wordt allereerst activerende begeleiding niet meer vergoedt, maar ook allerlei dagbestedingen met dieren wordt niet meer vergoedt.

Zijn er hier mensen die via PGB zorg in kopen bij bv een zorgboerderij, voor de dagbesteding, of anderszins een dagbesteding met dieren hebben die wel vergoed wordt via het PGB? En hoe jullie dat voor elkaar krijgen, of zijn er mensen van de zorgboerderij die werken met dieren wel als zorgverlener vergoed krijgen?

Ik zou graag willen weten, welke fouten ik op papier schijn te maken, zodat ik mijn client niet teleur hoef te stellen. Ze was al helemaal in paniek en tranen, ik heb haar beloofd dat het goed zou gaan komen. Haar ouders hadden haar ingelicht over het besluit van het zorgkantoor, wat ik niet gedaan had voor ik alles zeker wist..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groetjes
Marjon
Inèz Geplaatst: donderdag 08 Mei 2014 12:34
Beste Marjon,


Activerende begeleiding is inderdaad uit de PGB gehaald, maar wat jij doet valt dan onder begeleiding individueel.