1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

werken als zzp'er voor een klant met ZIN

Auteur Bericht
Etty Geplaatst: donderdag 27 Maart 2014 09:40
Hallo,

ik hoop dat iemand mij advies kan geven over het volgende:

Ik ben ZZP'er en ik ben niet aangesloten aan een zorginstelling.
Tot nu toe heb ik alleen PGB houders als klant gehad.

Maar als een klant die ZIN heeft mijn ondersteuning wil hebben met bv met eten, Mag ik dat wel doen?
Zo ja, hoe ga ik om met de facturatie/administratie hiervan? Hoe moet ik en de klant hiermee omgaan?

Ik hoor graag van iemand.

Mvg Etty
Vivian Geplaatst: donderdag 27 Maart 2014 12:37
Beste Etty,
Je moet als zzper een contract met het ZORGKANTOOR hebben, of moet je het via een BEMIDDELINGS bureau doen.
Anders kan je geen zorg leveren bij een cliënt met een ZIN indicatie.
Jouw cliënt kan wel haar indicatie laten omzetten, van ZIN naar PGB.
Of ze moet je als particulier zelf uitbetalen, als het om extra uurtjes gaat.


Groetjes

Vivian
Etty Geplaatst: donderdag 27 Maart 2014 13:09

Beste Etty,
Je moet als zzper een contract met het ZORGKANTOOR hebben, of moet je het via een BEMIDDELINGS bureau doen.
Anders kan je geen zorg leveren bij een cliënt met een ZIN indicatie.
Jouw cliënt kan wel haar indicatie laten omzetten, van ZIN naar PGB.
Of ze moet je als particulier zelf uitbetalen, als het om extra uurtjes gaat.


Groetjes

Vivian



Beste Vivian,

bedankt voor uw reactie.

Ik wilde dit exact weten.

Maar ik neem aan dat als de klant uit eigen zak betaald, dat ik wel BTW over het bedrag moet factureren, toch?
Ook al gaat het om persoonlijke verzorging?

Mvg, Etty
(verwijderd) Geplaatst: donderdag 27 Maart 2014 18:27
Er is volgens mij een tijdelijke regeling getroffen, voor ZZP-ers in de zorg.
Per zorgkantoor was er de mogelijkheid te contracteren met ZZP-ers met minder strakke voorwaarden. Als die regeling nog geldt dan zou deze mogelijk een oplossing kunnen bieden.

Je opmerking over de btw begrijp ik niet zo goed. Als jij rechtstreeks zorg levert (= vrijgestelde prestatie) dan ontstaat er toch geen btw-plicht?

suc6
Peter van Setten
Nathalie Geplaatst: maandag 09 Juni 2014 12:48

Er is volgens mij een tijdelijke regeling getroffen, voor ZZP-ers in de zorg.
Per zorgkantoor was er de mogelijkheid te contracteren met ZZP-ers met minder strakke voorwaarden. Als die regeling nog geldt dan zou deze mogelijk een oplossing kunnen bieden.

Je opmerking over de btw begrijp ik niet zo goed. Als jij rechtstreeks zorg levert (= vrijgestelde prestatie) dan ontstaat er toch geen btw-plicht?

suc6
Peter van Setten



Jawel, als een cliënt geen PGB heeft, vervalt je btw vrijstelling, dus moet je btw rekenen. Heb ik een tijdje gedaan voor huishoudelijk werk. Mijn opdrachtgeefster betaalde dit uit eigen zak, voor huishoudelijk gold toen 6%.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.