1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mag dit zomaar einde zorgovereenkomst

Auteur Bericht
Vera Geplaatst: maandag 12 Februari 2007 12:21
hoi hoi allemaal
ik zit sinds 5 feb met een probleem mischien heeft 1 van jullie een tip om dit op te lossen.
mijn butgethouder en bazin dus was per 25 sept opgenomen voor 6 weken in een verzorginghuis ivb met revalidatie knie het is daar fout gegaan en tot op heden lig zij daar nog.zij heeft in sept aangegeven dat ik gewoon 6 maanden door kon werken ivb met de katten die in huis huis verbleven en alleen dat 1 uur ondersteunend per week zou komen te vervallen .
nu blijkt omdat mijn loon voor dec op 5 feb nog niet gestort was en ik haar daar op atendeerde dat ik het ook niet zou krijgen omdat het maar in plaats van 6 maanden 3 maanden door liep.
ik heb 6 feb contact gezocht met de svb want die regelt haar administratie en wat bleek ze hadden ook geen urenbrief meer ontvangen en ik heb het zorgkantoor gebeld en die wisten niet eens dat ze was opgenomen in een verzorgingshuis en deelde mij mee dat het maar 2 maanden was .
vandaag kreeg ik de bevestiging dat het pgb is beeindigt per 25 nov terwijl ik tot 6 feb heb gewerkt .
weet iemand of ik haar aansprakelijk kan maken voor de gewerkte maanden??en hoe ik dat op een nette en wettelijke manier kan doen???

groetjes vera
Marianne Geplaatst: maandag 12 Februari 2007 12:44
Hallo vera,

Moeilijk verhaal hoor.
Wat heb je zwart op wit staan of waren het mondelinge afspraken.
Als ik jou was, zou ik de vraag voorleggen aan een advocaat.
Die kun je ook vinden op internet en dan per email je vraag voorleggen. dat werkt erg goed.
Gewoon intikken ""advocaat arbeidsrecht""
Mijn ervaring is, dat je snel antwoord hebt.
Succes ermee.
Geplaatst: maandag 12 Februari 2007 19:21
Ai,

Eh... lastig. Advocaat is inderdaad het beste advies. Want hoe het ook zit qua contract, ze kunnen je nooit met terugwerkende kracht ontslaan. Ook zitten er voorwaarden aan hoe een contract enkelzijdig ontbonden moet worden. Schriftelijk, gemotiveerd en aangetekend is meestal wel het rijtje waar het om draait.

Op naar de advocaat!
Geplaatst: maandag 12 Februari 2007 19:32
een pgb hoort te stoppen als iemand langer dan 2 maand in een ziekenhuis of verpleeghuis verblijft. als je niet had gebeld hadden ze het mogelijk niet geweten. en wordt wel eens vaker de zorg aangehouden. het is ook vaak zo, dat er nog veel zorgvragen overblijven als de zorgvrager in het ziekenhuis verblijft. maar het geld gaat dan als het ware in natura naar een instelling. als je niet naar de svb had gebeld had je een grote kans gehad dat het niet opgemerkt werd en hadden ze later alsnog kunnen betalen (de zorgvrager) het geld was er dan gewoon nog geweest. als zei je uitbetalen gaat het gewoon door. (ook al had het officieel niet gemoeten. een steekproef had het heel misschien boven water gehaald, maar wat er dan gebeurt weet ik niet!
zo vervalt voor alle zorgverleners voor die persoon het pgb, helaas
Anne Geplaatst: maandag 12 Februari 2007 22:53
Ik ben heel bang dat je naar je geld kunt fluiten, in de overeenkomst die je hebt afgesloten staat nml. onder punt: "wat u verder afspreekt met de ondertekening van deze overeenkomst" onder: "wanneer eindigt de overeenkomst direct:
De overeenkomst eindigt:
- als de budgethouder overlijdt;
- als uw zorgkantoor beslist dat de budgethouder geen recht meer heeft op een Persoonsgebonden Budget.

Dit laatste is van toepassing op de situatie. Daarbij komt wel dat de budgethouder zelf fout zit, je dient namelijk bij verandering van situatie, dit onmiddelijk door te geven aan het zorgkantoor. Dit staat in elke beschikking die de budgethouder ontvangt en in de map van het zorgkantoor zit ook een wijzigingsformulier om door te geven dat je voor meer dan een x aantal weken wordt opgenomen. Er staat duidelijk bij dat je dan nog recht hebt op maximaal 2 maanden doorbetaling van het budget, maar daarna niet meer! Dit had de budgethouder MOETEN weten en daarnaar moeten handelen. Dit lijkt me voor jou het enige houvast om nog te kunnen verhalen op de budgethouder, maar het is de vraag of dit voldoende grond is......

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.