1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat komt er bij kijken?

Auteur Bericht
Carla Geplaatst: dinsdag 04 Februari 2014 23:38
Hallo,

Ik heb nog geen ervaring met het werken via pgb en ik ben van plan om dit voor een half jaar te doen. Ik wil dan werken via de 3 dagen regeling. Wat komt hier allemaal bij kijken naast het zoeken van contacten en daar de gevraagde werkzaamheden verrichten? Het klikt voor mij zo, dat er veel bij komt kijken namelijk.

Ik ben op de site al op zoek geweest en het volgende gevonden:
*Belastingen: je verdiensten aangeven bij 'resultaat uit overige werkzaamheden'.
*Verzekeringen: dat ik een WIA verzekering af moet sluiten.
*Administratie: dat ik mijn gewerkte uren bij moet houden en bewaren, zodat ik die op kan geven.

Het roept mij nog een aantal vragen op.
*Hoe kan ik het beste mijn gewerkte uren bijhouden?
*Moet ik zelf een rekening opstellen?
*Ik begrijp dat het slim is om een contract met de pgb-houder op te stellen. Wat is slim om hier in te zetten?
*Er staat ook nog een kopje Financiering en Rechtsvormen, heb ik hier iets mee te maken?
*Komen er nog meer dingen bij kijken?

Groeten, Carla
Alberta Geplaatst: woensdag 05 Februari 2014 20:28

Hallo,

Ik heb nog geen ervaring met het werken via pgb en ik ben van plan om dit voor een half jaar te doen. Ik wil dan werken via de 3 dagen regeling. Wat komt hier allemaal bij kijken naast het zoeken van contacten en daar de gevraagde werkzaamheden verrichten? Het klikt voor mij zo, dat er veel bij komt kijken namelijk.

Ik ben op de site al op zoek geweest en het volgende gevonden:
*Belastingen: je verdiensten aangeven bij 'resultaat uit overige werkzaamheden'.
*Verzekeringen: dat ik een WIA verzekering af moet sluiten.
*Administratie: dat ik mijn gewerkte uren bij moet houden en bewaren, zodat ik die op kan geven.

Het roept mij nog een aantal vragen op.
*Hoe kan ik het beste mijn gewerkte uren bijhouden?
*Moet ik zelf een rekening opstellen?
*Ik begrijp dat het slim is om een contract met de pgb-houder op te stellen. Wat is slim om hier in te zetten?
*Er staat ook nog een kopje Financiering en Rechtsvormen, heb ik hier iets mee te maken?
*Komen er nog meer dingen bij kijken?

Groeten, Carla



Dag Carla,

Ik geef antwoord op jouw vragen vanuit het oogpunt van een pgb houdster. Dus zoals ik het doe en gemakkelijk vind. Ik doe namelijk de loonbetalingen via de SVB.

Degenen die voor mij en mijn man werken laat ik altijd een zorgovereenkomst/contract tekenen. Dit contract staat ergens op deze site maar kun je ook van de site van de SVB afd., pgb halen. Ik laat hen ook altijd een opting-in formulier tekenen. Het belasting en zvw gedeelte word dan al van de loonbetaling afgehouden. Ik houd zelf de gewerkte uren bij. Officieel moet jij dat als hulpverlener doen. En binnen 6 weken naar de budgethouder opsturen of afgeven. De budgethouder declareert deze dan bij de SVB. De uren moeten altijd voor de 10de van de maand bij de SVB gedeclareerd zijn. Dan wordt het geld tegen de 25 ste op jouw rekening gestort. Dus: In januari gewerkt betekent voor 10 februari door de budgethouder bij de SVB gedeclareerd en dan staat het geld tegen de 25ste februari op jouw rekening.

Jij vraagt hoe jij je gewerkte uren bij kunt houden. In een agenda??? En dan aan het eind van de maand in een mailtje naar de budgethouder sturen? Je hoeft dan geen rekening op te stellen. Als je de door mij genoemde contracten gebruikt komt vanzelf de benodigde dingen erin te staan. En de dingen die er nog bij komen kijken. Goede verstandhouding met de budgethouder????

Als de budgethouder niet wil werken met het SVB. Iets wat van volgend jaar af wel moet. (Als de plannen tenminste doorgaan). Dan moet je de uren zelf bijhouden en een declaratie aan het eind van de maand naar de budgethouder sturen. Daar moet dan opstaan. Naam en adres, Jouw bsn. Bankrekeningnr. die hetzelfde is als in het contract. Uurloon. De gewerkte data en uren. En wat je gedaan hebt. PV of VP enz.

Ik hoop dat ik je wat voort heb geholpen.

Alberta.
Carla Geplaatst: vrijdag 14 Februari 2014 23:43

Hallo,

Ik heb nog geen ervaring met het werken via pgb en ik ben van plan om dit voor een half jaar te doen. Ik wil dan werken via de 3 dagen regeling. Wat komt hier allemaal bij kijken naast het zoeken van contacten en daar de gevraagde werkzaamheden verrichten? Het klikt voor mij zo, dat er veel bij komt kijken namelijk.

Ik ben op de site al op zoek geweest en het volgende gevonden:
*Belastingen: je verdiensten aangeven bij 'resultaat uit overige werkzaamheden'.
*Verzekeringen: dat ik een WIA verzekering af moet sluiten.
*Administratie: dat ik mijn gewerkte uren bij moet houden en bewaren, zodat ik die op kan geven.

Het roept mij nog een aantal vragen op.
*Hoe kan ik het beste mijn gewerkte uren bijhouden?
*Moet ik zelf een rekening opstellen?
*Ik begrijp dat het slim is om een contract met de pgb-houder op te stellen. Wat is slim om hier in te zetten?
*Er staat ook nog een kopje Financiering en Rechtsvormen, heb ik hier iets mee te maken?
*Komen er nog meer dingen bij kijken?

Groeten, Carla



Dag Carla,

Ik geef antwoord op jouw vragen vanuit het oogpunt van een pgb houdster. Dus zoals ik het doe en gemakkelijk vind. Ik doe namelijk de loonbetalingen via de SVB.

Degenen die voor mij en mijn man werken laat ik altijd een zorgovereenkomst/contract tekenen. Dit contract staat ergens op deze site maar kun je ook van de site van de SVB afd., pgb halen. Ik laat hen ook altijd een opting-in formulier tekenen. Het belasting en zvw gedeelte word dan al van de loonbetaling afgehouden. Ik houd zelf de gewerkte uren bij. Officieel moet jij dat als hulpverlener doen. En binnen 6 weken naar de budgethouder opsturen of afgeven. De budgethouder declareert deze dan bij de SVB. De uren moeten altijd voor de 10de van de maand bij de SVB gedeclareerd zijn. Dan wordt het geld tegen de 25 ste op jouw rekening gestort. Dus: In januari gewerkt betekent voor 10 februari door de budgethouder bij de SVB gedeclareerd en dan staat het geld tegen de 25ste februari op jouw rekening.

Jij vraagt hoe jij je gewerkte uren bij kunt houden. In een agenda??? En dan aan het eind van de maand in een mailtje naar de budgethouder sturen? Je hoeft dan geen rekening op te stellen. Als je de door mij genoemde contracten gebruikt komt vanzelf de benodigde dingen erin te staan. En de dingen die er nog bij komen kijken. Goede verstandhouding met de budgethouder????

Als de budgethouder niet wil werken met het SVB. Iets wat van volgend jaar af wel moet. (Als de plannen tenminste doorgaan). Dan moet je de uren zelf bijhouden en een declaratie aan het eind van de maand naar de budgethouder sturen. Daar moet dan opstaan. Naam en adres, Jouw bsn. Bankrekeningnr. die hetzelfde is als in het contract. Uurloon. De gewerkte data en uren. En wat je gedaan hebt. PV of VP enz.

Ik hoop dat ik je wat voort heb geholpen.

Alberta.




Hallo Alberta,

Bedankt voor je reactie, ik kan er mee vooruit. Ik zie al dat het niet zo veel werk is om via de 3 dagen regeling te werken.

Groeten, Carla

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.