1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ontslagen zonder opzegtermijn, mag dat?

Auteur Bericht
Rianne Geplaatst: maandag 13 Januari 2014 14:06
In mijn contract staat dat er een maand opzegtermijn geldt bij opzegging. Nu heb ik afgelopen zaterdag van mijn "werkgever" via de mail te horen gekregen dat ik a.s. donderdag niet meer hoef te komen, omdat ze iemand anders gevonden heeft. Mag dit? Het is absoluut niet in goed overleg geweest. En ik had gelezen dat een contract pas aan het einde van de maand mag worden opgezegd en als het eerder gebeurt, zoals nu, dat dat betekent dat ik er pas vanaf 1 maart weg mag.

Graag een reactie op bovenstaande.
Alberta Geplaatst: maandag 13 Januari 2014 22:54

In mijn contract staat dat er een maand opzegtermijn geldt bij opzegging. Nu heb ik afgelopen zaterdag van mijn "werkgever" via de mail te horen gekregen dat ik a.s. donderdag niet meer hoef te komen, omdat ze iemand anders gevonden heeft. Mag dit? Het is absoluut niet in goed overleg geweest. En ik had gelezen dat een contract pas aan het einde van de maand mag worden opgezegd en als het eerder gebeurt, zoals nu, dat dat betekent dat ik er pas vanaf 1 maart weg mag.

Graag een reactie op bovenstaande.




Dag Rianne,

Nee, dat mag niet. En volgens mij is het ook zo dat je pas per 1 maart met ontslag mag. Het ligt er ook aan hoe lang je al in dienst bent.
Neem anders even contact op met het servicecentrum pgb van de SVB. http://www.svb.nl/int/nl/ssp/index.jsp Of met Per Saldo, de belangenvereniging van budgethouders. http://www.pgb.nl/ Daar kunnen ze je beter vertellen hoe het zit.

Succes!!
Alberta.
Rianne Geplaatst: dinsdag 14 Januari 2014 13:52
Alberta, bedankt voor de reactie. Inmiddels contact gehad met de SVB, zij kunnen niets voor mij betekenen, omdat ik maar de zorgverlener ben en ze alleen contact hebben met de pgb houder. Dus ik moet het zelf met de persoon in kwestie oplossen en anders via het juridisch loket.
Geplaatst: dinsdag 14 Januari 2014 14:19

Alberta, bedankt voor de reactie. Inmiddels contact gehad met de SVB, zij kunnen niets voor mij betekenen, omdat ik maar de zorgverlener ben en ze alleen contact hebben met de pgb houder. Dus ik moet het zelf met de persoon in kwestie oplossen en anders via het juridisch loket.



Als U een contract had voor een vast aantal uren per week ( dus geen oproepcontract) en dit langer dan twee maanden heeft geduurd is opdrachtgever aan de opzegtermijn gebonden.

U kunt aan opdrachtgever laten weten, dat U derhalve aanspraak maakt op één maand salaris . Verklaar U bereid de overeengekomen werkzaamheden gedurende die maand te verrichten.
Fabienne Geplaatst: zondag 19 Januari 2014 22:30
Kijk eens goed of er op je contract een einddatum vermeld staat,anders mogen ze je niet zomaar ontslaan!
Dan zijn ze zelfs verplicht om je door te betalen een bepaalde tijd. Juridisch loket is een goede optie, zelfs een advocaat wellicht als het om veel geld gaat.

Daarbij moet jij ook je ontslag papieren tekenen, zolang je dat niet hebt gedaan ben je officieel nog niet ontslagen. Succes ermee!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.