1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bijscholing zorgverleners

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: vrijdag 10 Januari 2014 09:08
Hoi,

Ik wil mijn zorgverleners in de toekomst misschien laten bijscholen. Kosten zijn dan voor mezelf.
Maar ik vind nergens een site (althans in limburg) waar ik meer informatie kan vinden. Iemand enig idee hoe ik hier meer informatie over kan vinden? Tot nu toe is Den Bosch het dichtste bij.
En hebben meer zorgvragers dit in het verleden gedaan?

Groetjes
Gene Geplaatst: maandag 13 Januari 2014 08:39
Hallo, het bijscholen van de zorgverleners is niet iets wat u zelf moet regelen?! Zorgverleners zijn zelf verantwoordelijk om zich bevoegd en bekwaam te houden , middels hun Eigen bijscholing. De kosten zijn altijd voor de zorgverleners zelf. Dit is voor de zorgveleners ook gunstig omdat dit aftrekbaar is van hun belasting. Is ook een verplichting binnen de beroepsgroep als je zelfstandig wil blijven werken als zorgverlener. Wat u in in dit geval kan doen, is vragen wanneer men voor het laatst bijgeschoold is , bewijzen laten zien. en eventueel doorverwijzen. er zijn talloze mogelijke bijscholingen. sommigen zijn online, via internet te volgen, sommigen zijn te volgen middels bijwonen van de cursussen. Na het volgen van de cursussen/ scholingen is er altijd een certificaat bij ontvangst mits behaald is.
Gast Geplaatst: maandag 13 Januari 2014 13:57
Bedankt voor de reactie. Maar dit geldt alleen voor zzp'ers en niet voor mensen in loondienst, zoals dit geldt in mijn geval.

Groetjes
Geplaatst: donderdag 16 Januari 2014 12:28
Waar wil je ze in bijscholen? Zijn het begeleiders of thuiszorgers? Moet het een certificaat opleveren?
Miranda Geplaatst: donderdag 16 Januari 2014 20:41
Hallo,

Maatschap goed zorgen in Tiel geeft ook bijscholing.
Annet Geplaatst: donderdag 16 Januari 2014 21:09
Hallo Chantal,

De V@VN geeft ook veel cursussen. Het is de branchevereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden.
Kijk maar eens op hun site.
Gast Geplaatst: vrijdag 17 Januari 2014 19:58
Herma, een certificaat hoeft niet perse. Wat ik het belangrijkste vind is veiligheid, opfrissing, nieuwe technieken leren.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga weer verder zoeken.
Gast Geplaatst: vrijdag 17 Januari 2014 20:10
En het gaat om verpleegtechnische handelingen.
Melissa Geplaatst: zondag 19 Januari 2014 16:39

Hoi,

Ik wil mijn zorgverleners in de toekomst misschien laten bijscholen. Kosten zijn dan voor mezelf.
Maar ik vind nergens een site (althans in limburg) waar ik meer informatie kan vinden. Iemand enig idee hoe ik hier meer informatie over kan vinden? Tot nu toe is Den Bosch het dichtste bij.
En hebben meer zorgvragers dit in het verleden gedaan?

Groetjes



Rob boon doet ook bijscholingen
Jacolien Polman Geplaatst: vrijdag 15 Augustus 2014 17:30
Hallo,
Ik ben zzp ziekenverzorgende werk voornamelijk bij de cliënten aan huis. Om up to date te blijven wil en moet ik mij bijscholen voor de verpleegtechnische handelingen en de risicovolle en voorbehouden handelingen, waar kan ik dit doen in omgeving Hoogeveen?
Het handigst is voor mij scholing met skillabs, gezien ik de vaardigheden niet in een ziekenhuis of instelling kan behalen.
Heb inmiddels al van alles opgezocht maar het meeste is in het Westen, of het is vreselijk duur.
Hoop dat iemand van jullie mij kan adviseren.

ben benieuwd, alvast bedankt
Gast Geplaatst: dinsdag 26 Augustus 2014 17:49
Ik heb de bijscholing uiteindelijk in een academisch ziekenhuis laten doen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.