1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Kijken naar een nieuwe uitdaging.

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 06 Januari 2014 10:53
Hallo,

Ik heb deze site al enige tijd met aandacht bestudeerd en ik wordt er enthousiast van! Maar ik heb wel een aantal vragen waar ik antwoord op wil hebben voordat ik me ergens volledig op stort. Ik werk al enige jaren in instellingen en ik ben dus erg verwend met Cao's en andere afspraken. Ik wil niet als freelancer aan de slag, die stap vind ik te groot.

Ik begrijp dat er verschillende keuzes zijn wat betreft dienst verband. Mijn vraag is: als je in Loondienst bent of je dan ook een jaaropgave krijgt. Ik las dat je je loonstrookjes moet bewaren. Is dit dan vergelijkbaar met in loondienst zijn bij een instelling? Heb je dan ook een CAO?

Hoe zit het in het algemeen met vakantieaanvraag en zwangerschapsverlof bijvoorbeeld? Ik denk aan drie dagen regeling en in loondienst zijn.

Dan is er nog het loon. Ik werk nu in een instelling met een basisloon en een onregelmatigheidstoeslag(ORT). Kan ik dat dan ook vragen of is dat strikt voorbehouden aan instellingen.

De drie dagen regeling: Ik moet zelf mijn WIA verzekeren. Hoe doe ik dat en zijn er goede ervaringen met bepaalde verzekeraars. Is het verplicht om je daarvoor te verzekeren?

Misschien zijn deze vragen makkelijk te beantwoorden en/of op te zoeken. Ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden bij de sites die jullie aangeven.

groet,lyane
Geplaatst: dinsdag 07 Januari 2014 11:52
"Ik begrijp dat er verschillende keuzes zijn wat betreft dienst verband. Mijn vraag is: als je in Loondienst bent of je dan ook een jaaropgave krijgt. Ik las dat je je loonstrookjes moet bewaren. Is dit dan vergelijkbaar met in loondienst zijn bij een instelling? Heb je dan ook een CAO?"