1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

VAR-WUO

Auteur Bericht
Margriet Geplaatst: zaterdag 14 December 2013 22:43
Beste mensen,

graag zou ik in contact willen komen met andere ZZP verpleegkundigen die aanvullingen moeten aanleveren ivm hun VAR WUO verklaring.
Heb zelf al een aanvulling gestuurd. Dit blijkt niet genoeg te zijn. Krijg nu wederom de vraag om aanvullingen te geven en moet allerlei papieren invullen om aan te tonen dat ik 'een echte ondernemer' ben. Gaat vast goed komen. Zou wel prettig zijn om even te kunnen 'sparren'.
Vast bedankt voor je reactie,

Margriet.
Mieke Geplaatst: zondag 15 December 2013 15:44
Hallo Margriet,

Afgelopen zaterdag heb ook ik opnieuw een vragenlijst ontvangen. Morgen neem ik contact met mijn belastingadviseur op. Het probleem ligt waarschijnlijk aan de '
'bemiddeling' via buro's. Volgens BD ben je dan niet zelfstandig genoeg... Waarschijnlijk zorgovereenkomsten van min 3 opdrachtgevers en kopieen van facturen sturen. Als ik meer info heb dan hoor je van me.

Groet, Mieke
Ingrid Geplaatst: woensdag 18 December 2013 01:14
Hallo magriet en mieke
Ook ik heb een vrachtwagen vol met vragen gekregen....ben er nog even zoet mee met al mijn papieren bij elkaar te vergaren.
Zogauw ik iets weet laat ik het weten.
Gr. Ingrid
Margriet Geplaatst: woensdag 18 December 2013 11:07
Ha dames,

dank voor je reactie!

Nog een 'hamvraag' wat doen jullie met je werk vanaf januari: wachten tot de VAR er is of gewoon verder met je werk?
Mieke Geplaatst: woensdag 18 December 2013 23:00
Hoi lotgenoten,

Ik heb al verschillende werkzaamheden in mijn agenda in januari. Zolang mijn aanvraag nog in behandeling is ga ik die opdrachten wel uitvoeren en durven mijn opdrachtgevers het ook wel aan.
Nog een reactie naar Margriet; mijn accountant/belastingadviseur stak me een hart onder de riem. Volgens hem zijn ze met steekproeven bezig en kunnen ze nog geen var-wuo weigeren. Let's hope so!!
Marianne Geplaatst: donderdag 19 December 2013 17:34
Ha, ik heb vorige maand ook een extra formulier moeten aanleveren. Ik moest binnen een bepaalde code vallen. Maar daarna heel snel de VAR ontvangen.
Ellen Geplaatst: vrijdag 20 December 2013 12:07
Hallo,
Ook ik moet voor de tweede maal een vragenformulier invullen. Ik ben nog maar net begonnen als ZZP-er en heb nog maar 1 cliënt. Ik kan dus verder nog niks aantonen. Ik ben benieuwd of ik de VAR ga krijgen. Voorlopig blijf ik wel werken bij de ene cliënt.
(die begrijpt er trouwens ook niks van. In het verleden heeft ze nooit problemen gehad met ZZP-ers die bij haar werkten met een VAR-WUO).
groet Ellen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.