1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bemiddelings bureau

Auteur Bericht
Dona Geplaatst: donderdag 08 Februari 2007 05:19
Hoi ik ben agnes en wil graag een eigen bemiddelings bureau opstarten.
Heb zoveel mogelijk contact gehad met kvk en belasting dienst maar kom niet verder dan inschrijven kvk en starten .
Ik weet niet welke papieren ik moet regelen om intake gesprek te doen bij een client . Zijn er standaard formulieren voor indicatie stellen van de zorg (dus een vragen lijsje)of moet ik dat zelf uitzoeken ?
De uur tarief hoe het gemiddeld is voor een waaknacht weet ik niet .
Heb nagevraagd maar krijg geen antwoord right to the point.
Wat zijn de valkuilen als je zoiets begint .
BVD voor reactie
Groetjes
Geplaatst: vrijdag 09 Februari 2007 18:51
Hoi Agnes,

Je wilt gaan starten als bemiddelaar? Da's mooi werk, maar dan moet je wel een hele hoop dingen heel erg duidelijk hebben. Welke vragenlijst je gaat gebruiken bij een intake is natuurlijk een goede start. Je kan ze an sich wel vinden op het internet, maar uiteindelijk denk ik dat het prettiger werkt met een zelfgemaakte.... maar dat is een kwestie van smaak.

Wat ik mij afvraag bij je verhaal is echter belangrijker (naar mijn bescheiden mening) dan het precieze formulier dat je moet gebruiken. Namelijk:
- Wat is je doelgroep? (PGB is héél breed)
- Doe je ook indicatie-aanvragen?
- Waar haal je klanten vandaan?
- Waar haal je werkers vandaan?
- Hoeveel autonomie heeft een werker in het stellen van voorwaarden (denk aan uurtarief, contractvorm, doelen, acties, taken)
- Op welke gronden selecteer je een match?
- Welk niveau van bemoeienis houdt je na het verkrijgen van een match? (Zeg maar, je after-sales service)
- Wat vraag je zelf voor een succesvolle bemiddeling?
- Is het de bedoeling dat het je primaire bron van inkomsten wordt?

Voornaamste valkuil is denk ik gebrek aan naamsbekendheid. Je zal de boer op moeten en netwerken netwerken netwerken.
Geplaatst: zondag 11 Maart 2007 16:57
Mag ik zelf een bemiddelingsbureau opstarten. Aan welke eisen of voorwaarden heb ik dan te voldoen?
Waar moet ik aan voldoen wil ik freelancers "voor mij "laten werken.
De regels als freelancer zijnde weet ik wel. Maar niet de regels als ik zelf diegene ben die een aantal freelancers voor mij laat werken.
Is dan als enige mogelijkheid om een bemiddelingsbureau op te starten?
Ik hoor het graag.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.