1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

belastingen , facatures en zorgpremie

Auteur Bericht
Diana Geplaatst: woensdag 13 November 2013 17:45
Hallo,

Ik vind het nogal lastig om te achterhalen waar je precies belasting voor moet afdragen als zzper in de zorg (Ig). Kan iemand mij dit vertellen ??? En om hoeveel procent gaat t dan ? Ik wil ig zorg en voetreflexmassages aanbieden, daarbij vind ik t niet erg om ook oppaswerk, palliatieve zorg, 24 uurs zorg te doen. Zijn hier verschillen in procenten ?

Kan iemand mij ms ook vertellen hoe ik facturen moet maken en als een opdracht 1 malig is en niet structueel is (bv voetmassages), mag dit dan zwart of moet ik daarvoor ook een factuur schrijven ? Je mag toch ook een x bedrag belastingvrij bij verdienen ?

Ik heb ook begrepen dat ik inkomensafhankelijke zorgpremie moet gaan betalen ? Hoe gaat dat in zn werk ? Waar moet ik dit aan betalen en hoeveel procent is dat ?

Ik hoop dat iemand mij hier antwoorden op kan geven. Alvast bedankt !

Gr. Diana
Mijnie Geplaatst: donderdag 14 November 2013 09:10
Hallo Diana,
Heb jij het over btw of belasting over jou jaar inkomen?
Ik heb het zo geregeld dat ik toestemming heb van de belastingdienst dat over facturen o.b.v. PGB geen btw hief te betalen. Voor de rest heb ik klein ondernemerschaps regeling aangevraagd. Op de site van de belastingdienst kan je dit vinden. Ik ben verder wel ingeschreven bij de KVK.
Betreft belasting over mijn jaar verdienste dat wordt per jaar uitgerekend adhv mijn verdienste en lasten.
Misschien heb je wat aan de informatie. Succes
Met vriendelijke groet Willemijn
Nelleke Geplaatst: donderdag 14 November 2013 17:37
Misschien is het handig als je a.s. maandag naar de seminar van de KVK in Deventer gaat: 'zo start u in de zorg'... Zie het bericht van Annelies Blekman, https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=2457

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.