1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

schade door client

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 11 November 2013 10:57
Hoe zit het als ik met een client aan het werk ben, en hij verricht schade. Welke verzekering kan ik daarvoor afsluiten. Alles wat ik nl kan vinden zijn verzekeringen die mij dekken als ik schade toebreng.
Nelleke Geplaatst: maandag 11 November 2013 11:39
Het lijkt me dat de schade die de cliënt berokkent onder de WA verzekering van de cliënt valt. De verzekeraar zou echter wel moeilijk kunnen doen als blijkt dat jij verantwoordelijk was voor de cliënt op het moment dat de schade toegebracht is. Zorg er dan ook in ieder geval voor dat je zelf een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebt. (wanneer je ZZP-er bent, in alle andere gevallen ben je sowieso verzekerd via de SVB)

http://www.svb.nl/int/nl/ssp/wat_kan_ssp_doen/schade/
Geplaatst: maandag 11 November 2013 14:47

Het lijkt me dat de schade die de cliënt berokkent onder de WA verzekering van de cliënt valt. De verzekeraar zou echter wel moeilijk kunnen doen als blijkt dat jij verantwoordelijk was voor de cliënt op het moment dat de schade toegebracht is. Zorg er dan ook in ieder geval voor dat je zelf een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebt. (wanneer je ZZP-er bent, in alle andere gevallen ben je sowieso verzekerd via de SVB)

http://www.svb.nl/int/nl/ssp/wat_kan_ssp_doen/schade/


Ik vind dit dus heel ingewikkeld. Ik ben verantwoordelijk op het moment dat hij bij mij is. Maar als ik kijk bij beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen kom ik niet verder dan dat je hier pas gebruik van kunt maken als ik schade maak bij een client. Ik werk ook niet via de svb, heb ook clienten die geen pgb hebben.
Nelleke Geplaatst: maandag 11 November 2013 17:23
Ik zou dan sowieso in het contract zetten dat als de cliënt schade aanricht terwijl hij onder jouw hoede is, dit volledig voor eigen
risico is en dit niet nooit op jou verhaald kan worden. Verifieer of hij een WA-verzekering heeft.
Schade die opzettelijk wordt toegebracht is voor zover ik weet onverzekerbaar.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.