1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

SVB - sociale verzekeringsbank

Auteur Bericht
Marieke Geplaatst: zaterdag 09 November 2013 21:20
Ik werk bij meerdere gezinnen en de SVB regelt voor hun de volledige administratie. Het is ook de SVB die mijn salaris stort op mijn rekening. Telt de SVB dan als één werkgever voor mij? Want dan betaal ik toch minder belasting of komt dat niet zo nauw bij parttime werk?
Alberta Geplaatst: zondag 10 November 2013 11:21

Ik werk bij meerdere gezinnen en de SVB regelt voor hun de volledige administratie. Het is ook de SVB die mijn salaris stort op mijn rekening. Telt de SVB dan als één werkgever voor mij? Want dan betaal ik toch minder belasting of komt dat niet zo nauw bij parttime werk?



Nee, de SVB is niet uw werkgever.
De gezinnen waar u bij werkt zijn uw werkgevers.
De SVB regelt alleen maar de administraties voor deze gezinnen.
U heeft toch de contracten met die gezinnen afgesloten en toch niet met de SVB?
En dat minder betalen; bedoelt u hiermee de toepassing van de loonheffingskorting?
Als u dat bedoelt mag dat maar bij 1 werkgever toegepast worden.
Als u jaarlijks de inkomstenbelasting invult wordt dit recht getrokken.
Marieke Geplaatst: zondag 10 November 2013 15:00
Oke.. en wat is een opting-in verklaring precies? Moet je dat ook invullen naast je loonheffingskorting?
Alberta Geplaatst: zondag 10 November 2013 18:24

Oke.. en wat is een opting-in verklaring precies? Moet je dat ook invullen naast je loonheffingskorting?



Ja , de opting- in verklaring is het formulier waarmee u de SVB machtigt om de loonbelasting en zvw van uw loon af te halen.
Zij zorgen dan voor afdracht aan de belastingdienst. Dus als u volgend jaar niet veel aan de belasting wil betalen dan kunt u dat het beste invullen.

Ik ben daardoor een hele goede hulp kwijt geraakt. Zij wou niet de afdracht doen. En toen kwam het jaar daarop de belasting dienst. Dus.......
Ik neem nu alleen maar hulpverleners aan die de afdracht meteen doen. Kom ik niet weer voor verrassingen te staan.
Op het moment heb ik bv. iemand in dienst die door deze afdracht bij meerdere opdrachtgevers elk jaar geld terug krijgt van de belasting.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.