1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Minimaal 3 uur uitbetalen per dienst?

Auteur Bericht
Marieke Geplaatst: maandag 28 Oktober 2013 21:19
Hallo allemaal,

(Ik heb gezocht maar niet gevonden op dit forum.)
Is het zo dat iedere keer dat ik voor iemand kom werken ik minimaal 3 uur uitbetaald krijg? Ook al hoef ik bijvoorbeeld maar 2,5 uur daadwerkelijk te werken.
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 29 Oktober 2013 01:07
Nee dat is niet zo, waarom zou je voor meer uren uitbetaald krijgen dan je werkt? de reden waarom het PGB goedkoper is dan ZIN is o.a. omdat je zorg op maat kunt inkopen als PGB houder.
Daarbij kan het wel zo zijn dat er PGB houders zijn die wel meer uitbetalen dan dat iemand werkt, dit zie je bijv. met hulp op afroep, persoonlijke verzorging of verpleging, waarbij iemand voor 10 minuten tot max. een half uur moet komen en dan uitbetaald wordt voor bijv. een half uur of een uur, omdat het anders niet rendabel is om te komen. Maar dit is zeker geen standaardregel, dit is iets dat de zorgverlener en PGB houder onderling kunnen afspreken.
Alberta Geplaatst: dinsdag 29 Oktober 2013 16:28
Ik heb dit vaker langs zien komen.

Ook dat als iemand maar een kwartier komt dat dan minimaal een uur betaald moet worden heb ik op deze site al eens gelezen.
Waar deze verhalen vandaan komen????

Dit is dus absoluut niet te betalen vanuit een PGB. Ik ben blij dat wij met het budget de gewerkte uren betalen kunnen en dan ook nog per keer 2 uur extra?????? Dus in de plaats van elke dag de 2maal 1 uur die gewerkt worden daarvoor 6 uren uitbetalen??? Wie brengt deze onzin in de wereld? En ik weet zeker dat het Zorgkantoor daar niet mee akkoord gaat.

Volgens mij is het wel zo dat 3 uur uitbetaald moet worden als iemand een oproepkracht is en dan een week of 15 ?? niet opgeroepen is.
Geplaatst: donderdag 31 Oktober 2013 12:24
Onder de kop "overige afspraken"in het standaard contact wat je kunt downloaden van de site van de SVB staat inderdaad dat een oproepkracht voor drie uur uitbetaald moet/ mag worden als de duur van daadwerkelijke arbeid lager ligt.
Zelf heb ik een hulpverlener die onregelmatig komt maar wel een aantal dagen van te voren wordt gevraagd. Zij heeft een gewoon arbeidscontract gekregen (van de SVB-site) maar dan met variabele uren. Zij werkt soms maar een uurtje, maar heeft nog nooit aanspraak gemaakt om 3 uren per keer uitbetaald te krijgen.
Alberta Geplaatst: donderdag 31 Oktober 2013 13:14
Marianne 86,

Dit staat inderdaad op de oude contracten. Maar niet meer op de huidige. En is alleen voor oproepkrachten van toepassing.
Oproepkrachten zijn hulpverleners die onverwachts opgeroepen worden. Bij een ongelukje of zo. Dus in principe
telefoonwacht hebben.
Zoals Marieke van Heerwaarden de vraag stelde was dit voor iedereen van toepassing.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.