1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

adminitratie/verantwoording

Auteur Bericht
I.m. Geplaatst: dinsdag 22 Oktober 2013 10:54
hulp bij opzetten zorgplan en doelstelling

WIE kan mij op KORTE TERMIJN helpen met het opstellen van een zorg/plan toelichting op de zorg voor mijn kind.
Ondanks wij een doelstelling hebben geleverd, vraag de zorgkantoor een uitgebreide verslag.
heeft iemand hier ervaring hoe dit af te handelen?

{Notitie van moderator: specifieke hulpvragen worden gesteld via het profiel, niet via het forum. Algemene vragen/reacties over het opzetten van een zorgplan kunnen hier wel geplaatst worden}
Diana Geplaatst: dinsdag 22 Oktober 2013 13:01

hulp bij opzetten zorgplan en doelstelling

WIE kan mij op KORTE TERMIJN helpen met het opstellen van een zorg/plan toelichting op de zorg voor mijn kind.
Ondanks wij een doelstelling hebben geleverd, vraag de zorgkantoor een uitgebreide verslag.
heeft iemand hier ervaring hoe dit af te handelen?



Ik lees hier wel vaker deze vraag van ouders en ik kan hem dan niet goed begrijpen. Ikzelf, als professioneel hulverlener, zorg dat zowel een begeleidingsplan als een evaluatie netjes verzorgd worden.

Ik neem aan dat er een indicatie is van Jeugdzorg. Daarin staan de doelen vermeld waarvoor de indicatie is afgegeven.
Verder zal de zorgverlener een zorgplan moeten schrijven en daarin opnemen aan welke doelen er gewerkt wordt en op welke wijze. Voor de verantwoording is verder een evaluatie van belang, waarin beschreven wordt of de doelen zijn behaald en aan welke doelen er vervolgens (nog) gewerkt gaat worden.

Heb je hier iets aan ?
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 22 Oktober 2013 20:36

hulp bij opzetten zorgplan en doelstelling

WIE kan mij op KORTE TERMIJN helpen met het opstellen van een zorg/plan toelichting op de zorg voor mijn kind.
Ondanks wij een doelstelling hebben geleverd, vraag de zorgkantoor een uitgebreide verslag.
heeft iemand hier ervaring hoe dit af te handelen?



Ik begrijp niet goed waarom u als ouder een zorgplan met toelichting op de zorg moet schrijven, dat is toch de taak van de zorgverlener(s)? Zorgverleners dienen voordat ze starten met het leveren van de zorg een zorgplan te schrijven en dit samen met u als ouder van de cliënt te bespreken en te ondertekenen en om de zoveel tijd (dat kunt u zelf afspreken) dient dit zorgplan geëvalueerd te worden. Zo heb je bijna alles al op papier staan voor als het zorgkantoor om dit soort informatie vraagt, maar vooral ook als waarborg voor de te leveren zorg, voor u duidelijkheid dat de zorg die geleverd wordt ook daadwerkelijk AWBZ zorg is en u weet dat uw kind de juiste op hem/haar afgestemde zorg ontvangt van de zorgverlener. Verder kan het als leidraad fungeren om regelmatig samen met de zorgverlener te bekijken wat de resultaten zijn van de geleverde zorg. Op het moment dat er dan een vraag vanuit het zorgkantoor komt kunt u volstaan met het toesturen van het zorgplan en de laatste evaluatie en de zorgverlener desgewenst vragen om nog niet beantwoordde vragen vanuit het zorgkantoor nog apart op papier te beantwoorden.

Uit uw vraag blijkt dat dit niet (volledig) gebeurd is, maar begrijp ik ook dat u het idee heeft dat u dit zelf als ouder op papier moet zetten en dat is pertinent niet het geval. Onlangs heeft een cliënt van mij dezelfde vraag vanuit het zorgkantoor gekregen m.b.t. één van haar zorgverleners en zij heeft het zorgkantoor gebeld met de vraag wie dit nu op papier moest zetten, de PGB houder zelf of de zorgverlener. Antwoord van het zorgkantoor was dat de zorgverlener dit moest doen. Het beste kunt u zich nu dus met deze vragen wenden tot uw zorgverlener, die weet als het goed is ook hoe en wat er op papier gezet moet worden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.