1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

starten dagbesteding

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: maandag 14 Oktober 2013 11:55
Ik loop vanaf April dit jaar thuis met een vorm van artrose ( gewrichtsproblemen) waardoor ik mijn huidige werk niet meer 100 % kan uitvoeren.
Ik maak dan ook gebruik van mijn arbeidsongeschiktsheidsverzekering.
Ik ben nu samen met mij verzekering een nieuwe uitdaging aan het onderzoeken om zelf een dagbesteding op te zetten.
Zelf heb ik 4 jaren dagelijks gewerkt met clieenten van een zorgboerderij , wat mij erg goed is bevallen.
Ik weet dat de gemeente`s het beheer over de budgetten krijgen vanaf 2015/2016. Ben ook met de gemeente in gesprek geweest, maar op dit moment weten de gemeente`s ook nog niet precies waar ze aan toe zijn.
Ik ben me nu aan het orieenteren hoe het precies zit met de budgetten, pgb`s ( waar de betalingen vandaan komen ) en fondsen en verdere regels.
Een marketingsplan en een ondernemingsplan zijn hier ook van belang.
Mijn vraag aan jullie is of jullie mij een klein beetje op weg kunnen helpen, door het “bos” van de vele regels die er zijn.
Tips zijn daarom altijd welkom.

Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg te kunnen helpen.

Vriendelijke groet,
Carla Geplaatst: donderdag 17 Oktober 2013 15:30
Ik ben begonnen met een cursus van studieplan

Starten van een eigen bedrijf.

Misschien breng deze tip je verder.



(bedrijfsnaam WEES NIET ALLEEN)
groet Carla.
Gast Geplaatst: donderdag 17 Oktober 2013 15:43

Ik ben begonnen met een cursus van studieplan

Starten van een eigen bedrijf.

Misschien breng deze tip je verder.



(bedrijfsnaam WEES NIET ALLEEN)
groet Carla.



Hoi Carla,

Ik heb al 7 jaar een eigen onderneming, maar ben helaas arbeidsongeschikt geworden. Het werk wat ik doe, is te zwaar voor mij.
Ik heb 4 jaar met wajongeren gewerkt, wat ik met heel veel plezier gedaan heb. ( het maken van houten meubelen ) In der zomer waren wij ( te ) druk, en in de winter was het te rustig. Wij hebben dit bedrijf toen verkocht.
Ik zou zoiets weer graag willen doen, in de vorm van een dagbesteding. Heb al veel plannen op papier staan, met gemeente in gesprek geweest. Ik zou graag willen weten wat voor stap ik als eerste moet doen. als ik het begin heb, zal de rest ook wel komen.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes jan
Karin Geplaatst: donderdag 17 Oktober 2013 22:23
Hoi Jan,

Ben heel benieuwd naar de reacties want ook ik ben als Verzorgende IG afgekeurd voor mijn eigen werk vanwege mijn rug. Lijkt me geweldig iets op te zetten maar hoe doe je zoiets? Ik heb dus geen antwoord op jouw vraag maar kijk wel even mee naar de reacties... Vast veel succes!
Groetjes
Karin
Gast Geplaatst: donderdag 17 Oktober 2013 23:25
Hoi karin,

leuk dat je hebt gereageerd.
Ik heb al het één en ander uitgezocht.
mocht je echt interesse hierin hebben, stuur mij ff een mailtje naar {deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}
misschien kunnen we samen verder komen.
last ook ff weten waar je woont.

groet, jan
Geplaatst: maandag 25 November 2013 15:16
Hallo

Ik ben Marcel, ik lees zon beetje jullie berichtjes van het opzetten van een dag besteding. ik ben werkzaam bij een stichting waar ik help bij dagbesteding van mensen met een geestelijke en lichamelijke beperking. helaas gaan hier ontslagen vallen en de kans dat ik er bij ben is groot.
daarom ben ik van plan iets zelf op te zetten klein schallig met 4 of 5 mensen.

Maar ja waar moet ik begingen welke regels moeten hanteren.
Wie kan me een beetje op weg helpen?

Marcel
Geplaatst: donderdag 28 November 2013 12:09

Hallo

Ik ben Marcel, ik lees zon beetje jullie berichtjes van het opzetten van een dag besteding. ik ben werkzaam bij een stichting waar ik help bij dagbesteding van mensen met een geestelijke en lichamelijke beperking. helaas gaan hier ontslagen vallen en de kans dat ik er bij ben is groot.
daarom ben ik van plan iets zelf op te zetten klein schallig met 4 of 5 mensen.

Maar ja waar moet ik begingen welke regels moeten hanteren.
Wie kan me een beetje op weg helpen?

Marcel



Hoi Marcel,

Er is een organisatie die gratis infoavonden verzorgd en jou veel kunnen vertellen over het starten van kleinschalige projecten op het gebied van zorg. www.strakswonen.nl
Het is echt de moeite waard
Renske
Marianne Geplaatst: zondag 01 December 2013 19:49
Bij mijn weten gaan er geruchten dat dagbesteding afgeschaft (wegbezuinigd) wordt. Eerst uitzoeken hoe het toekomstperspctief is voordat je iets opzet?
M.C.T Geplaatst: maandag 02 December 2013 10:47
Dagbesteding wordt niet wegbezuinigd, maar wordt een taak van de gemeente.
Het wordt heel moeilijk om daar tussen te komen.
Vanwege de participatiewet komt de (re) integratie ook bij de gemeente terecht.
Voor de gemeente zijn dan alleen de werklozen. die voor een uitkering afhankelijk van de gemeente zijn interessant.
Bovendien wordt de WSW naar de gemeente geschoven. Veel gemeenten hebben aandelen in de werkvoorzieningen, waardoor verliezen van deze voorzieningen voor rekening van de gemeenten komen. Het gunnen van opdrachten beperkt die verliezen.
Deze voorzieningen proberen ook de orders voor de dagbesteding naar zich toe te trekken.
M.a.w.: Je grootste concurrent wordt de Sociale werkvoorziening.

Deze ontwikkeling vindt nu plaats. Als andere voorzieningen voor dagbesteding een kans willen maken, moeten ze nu voor de verkiezingen lokaal gaan lobbyen bij de politieke partijen om te bewerkstelligen, dat straks niet alle opdrachten naar de werkvoorzieningen gaan.

Een andere optie is, dat de sociale werkvoorziening zelf contractueel verplicht wordt om werk onder aan te besteden.
Marianne Geplaatst: maandag 02 December 2013 11:12
@ Wehkamp: dank voor de aanvulling/correctie.

In de praktijk is het de bedoeling dat er minder dagbesteding geconsumeerd gaat worden.

Voor de topicstarter in elk geval belangrijk de kansen en bedreigingen in zijn regio na te gaan.
Bertiena Geplaatst: vrijdag 27 Januari 2017 12:14

Ik loop vanaf April dit jaar thuis met een vorm van artrose ( gewrichtsproblemen) waardoor ik mijn huidige werk niet meer 100 % kan uitvoeren.
Ik maak dan ook gebruik van mijn arbeidsongeschiktsheidsverzekering.
Ik ben nu samen met mij verzekering een nieuwe uitdaging aan het onderzoeken om zelf een dagbesteding op te zetten.
Zelf heb ik 4 jaren dagelijks gewerkt met clieenten van een zorgboerderij , wat mij erg goed is bevallen.
Ik weet dat de gemeente`s het beheer over de budgetten krijgen vanaf 2015/2016. Ben ook met de gemeente in gesprek geweest, maar op dit moment weten de gemeente`s ook nog niet precies waar ze aan toe zijn.
Ik ben me nu aan het orieenteren hoe het precies zit met de budgetten, pgb`s ( waar de betalingen vandaan komen ) en fondsen en verdere regels.
Een marketingsplan en een ondernemingsplan zijn hier ook van belang.
Mijn vraag aan jullie is of jullie mij een klein beetje op weg kunnen helpen, door het �bos� van de vele regels die er zijn.
Tips zijn daarom altijd welkom.

Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg te kunnen helpen.

Vriendelijke groet,



Hoi ik zou graag willen weten hoe het nu gaat, ik wil zelf graag een dagbesteding beginnen en vroeg me af of jij me kan vertellen wat en hoe ik moet beginnen.
Mijn mail adres is {deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.