1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verantwoording zorgkantoor en belasting

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 06 Februari 2007 15:32
Zou iemand mij kunnen informeren aangaande onderstaand probleem waarvan ik aanneem dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt.

Bijvoorbeeld, de eerste ontvangen toegekende en voorlopige netto PGB is in oktober middels een voorschotbeschikking 2006 vastgesteld met inhouding van het maximum aan eigen bijdrage.

In Januari 2007 is de definitieve eigen bijdrage vastgesteld en ontving ik alsnog het restant van de eigen bijdrage terug via een herziene voorlopige beschikking PGB.

Indien je financieel niet in de gelegenheid bent geweest om het totaal toegekende bedrag PGB welke in 2006 wel is besteed aan zorg maar nog niet betaald is aan de zorgverlener in 2006, wat zet je dan op het laatste verantwoordingsformulier 2006?

Wat je werkelijk heb uitbetaald (A) of wat je werkelijk (B) zou hebben moeten uitbetalen zoals was afgesproken met de zorgverlener, maar door financiele omstandigheden in 2006 niet mogelijk was?

Moet je dan bij (A) het restant bedrag wat je in januari 2007 hebt ontvangen weer terugbetalen in 2007 en indien je (B) invult niet?

En wat schrijf je dan op het opgaaf formulier 2006 bij (A) of voorbeeld (B)?

Ervan uitgaande dat de zorg wordt verleend onder de 2 dagenregeling
zonder opting.

En hoe zit het met de aangifte loonbelasting/premie voor de zorgverlener , wannneer is het inkomsten in 2006 en wanneer in 2007?

Volgens mij is een en ander in strijd met elkaar?

Ik hoop dat iemand dit kan uitleggen?
Met vriendelijke groet,
Caroline
Geplaatst: dinsdag 06 Februari 2007 21:06
volgens mij moet je alles wat van 2006 is ook als zodanig inboeken en uitbetalen.
onregelmatigheidstoeslag wordt ook vaak een maand later uitgekeerd, en krijg je dus ook in januari het geld van december. alles wat je belooft hebt en afgesproken met je werknemer moet je betalen en dus ook voor die periode afboeken. je kunt volgens mij deze maand als laatste nog declaraties inboeken van 2006, en wat er dan over is moet van worden terug betaalt. dit jaar mag je meer geld overhouden maar dat is dus geld van 2007.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.