1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

overeenkomst afsluiten.. en verder?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 04 Februari 2007 12:24
Moet ik als ik een overeenkomst afsluit, in dit geval een arbeidsovereenkomst voor minder dan 3 dagen per week nog meer dingen regelen?
De zorgverlener draagt zelf de belasting af, maar moet ik nog een melding doen bij de belastingdienst of iets dergelijks?
Ik hoop op een spoedig antwoord!
bedankt
(verwijderd) Geplaatst: maandag 05 Februari 2007 22:18
Hallo,

Onderstaand het antwoord op je vraag.

Wanneer moet ik een eerstedagsmelding doen?
Als u vanaf 4 juli 2006 een nieuwe zorgverlener voor u laat werken waarvoor u loonheffing moet inhouden, dan bent u verplicht een eerstedagsmelding te doen. Ook als u met die zorgverlener in het verleden al eens eerder een overeenkomst had gesloten. U bent inhoudingsplichtig als u met uw zorgverlener een arbeidsovereenkomst voor doorgaans vier dagen of meer per week of een overeenkomst met opting-in heeft afgesproken.

M.a.w.in jouw situatie niet dus.

Succes gewenst,

Gerard Meurs Zorgadvies/bemiddeling PGB
[email protected]
Demi Geplaatst: vrijdag 09 Februari 2007 16:42
Je moet wel aan het einde van het jaar een belasting formulier invullen " afdracht aan derde" zodat de belasting dienst weet aan wie je een bruto betaling hebt gedaan.Je kan dit fomulier aanvragen bij de belasting telefoon.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.