1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

niet-structurele afwijking 3-dagenregeling

Auteur Bericht
Cora Geplaatst: woensdag 26 Juni 2013 20:42
Beste,

Ik werk onder de driedagenregeling als zorgverlener bij een budgethouder met nog een zorgverlener. Een mantelzorger helpt de 7e dag van de week mee. Nu gaat mijn '' collega zorgverlener' op vakantie voor 3 weken. Er is geen andere zorgverlener voor handen en wanneer ik dus bij zou springen, kom ik voor die 3 weken over de 3 dagenregeling heen. Dit is niet structureel, maar kan dit wel of hoe zit het met de afdracht voor die 3 weken?

Bij voorbaat dank,
mevr. Burger
Alberta Geplaatst: vrijdag 28 Juni 2013 18:09

Beste,

Ik werk onder de driedagenregeling als zorgverlener bij een budgethouder met nog een zorgverlener. Een mantelzorger helpt de 7e dag van de week mee. Nu gaat mijn '' collega zorgverlener' op vakantie voor 3 weken. Er is geen andere zorgverlener voor handen en wanneer ik dus bij zou springen, kom ik voor die 3 weken over de 3 dagenregeling heen. Dit is niet structureel, maar kan dit wel of hoe zit het met de afdracht voor die 3 weken?

Bij voorbaat dank,
mevr. Burger




Dag Cora,

Enkele jaren geleden heb ik hierover de SVB opgebeld. Volgens hen mag dit als het niet structureel is. Hier in huis passen wij het dus al enkele jaren bij vakanties en ziekten toe. Nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben meerdere hulpverleensters in dienst die allen via de driedagenregeling werken. Ik moet dus wel toegeven dat het niet vaak voor komt dat iemand meerdere weken achter elkaar meer dan vier dagen in de week werkt.
Bij twijfel zou ik het PGBservicecentrum van de SVB bellen.

Ik hoop dat ik je verder geholpen heb.
A. van der Velden
Cora Geplaatst: zaterdag 29 Juni 2013 15:56
Beste A. van der Velden,

Bedankt voor uw reactie.

Cora Burger
Geplaatst: zaterdag 29 Juni 2013 21:29
Als dit misloopt zit de werkgever fout.
In de praktijk zal het meestal wel loslopen.
Echter: als U gedurende die 3 weken ziek wordt of door een ongeval langdurig uit de roulatie raakt, dan lijkt het mij wel zo sportief om Uw werkgever te verschonen van juridische acties Uwerzijds.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.