1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tarief pgb kindje met syndroom van down

Auteur Bericht
Margriet Geplaatst: woensdag 26 Juni 2013 15:53
Kan iemand mij vertellen wat een redelijk tarief is als je een dagje een kindje met het syndroom van down opvangt? De ouders betalen dit met pgb, ik kom er op de site niet uit wat een redelijk uurtarief is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gast Geplaatst: zaterdag 19 April 2014 23:55

Kan iemand mij vertellen wat een redelijk tarief is als je een dagje een kindje met het syndroom van down opvangt? De ouders betalen dit met pgb, ik kom er op de site niet uit wat een redelijk uurtarief is. Heeft iemand hier ervaring mee?



Je uurtarief wordt bepaald door je opleidingen en je ervaring. Ook is het afhankelijk wat voor zorg dat je gaat leveren.... Een uurtarief zo op te noemen is dus lastig....ga je alleen begeleiding geven en heb je geen opleidingen? Dan heb je een lager tarief dan als je wel opgeleid bent... Dat is wel logisch zou ik denken...
Begeleiding met opleidingen ligt rond de €25 -35 per uur.
Begeleiding zonder opleidingen zou ik verwachten €15-20 per uur.
Ga je ook verzorging bieden dan wordt het een heel ander verhaal.
Bespreek met de ouders wat zij verwachten en wat zij in gedachte hebben. Let wel op dat je niet onder het min. Loon gaat werken, er moeten nog veel kosten van de uurprijs af, belasting, verzekering, onkosten, vakantiegeld ect.
Kijk eens op de site loonwijzer.nl
Margriet Geplaatst: zondag 20 April 2014 23:13
én een welzijnsopleiding spw gehandicaptenzorg é verzorgende i g opleiding 32 jaar ervaring. Bedankt voor de reactie, ik ga kijken op de site, grt margriet
Nelleke Geplaatst: dinsdag 22 April 2014 15:49
Margriet, op jouw profiel staat aangekruist dat je een BIG-registratie hebt, klopt dit wel?
Gast Geplaatst: vrijdag 11 Juli 2014 10:21
Verzorgende IG hebben ook een BIG en dienen deze ook bij te houden.

vr.gr. Linda
Nelleke Geplaatst: vrijdag 11 Juli 2014 11:06
Hoi, jouw beroep (verzorgende IG) is wel geregeld in de BIG-wet, toch ben je niet geregistreerd in het BIG register.
Alleen de zgn. 'artikel drie' beroepen zijn BIG-geregistreerd en vallen daarmee onder het tuchtrecht.

Zie de informatie van de overheid:

https://www.bigregister.nl/registratie/inhetbigregister/wetenregelgeving/

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.