1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tijdelijk in huis wonen

Auteur Bericht
Logeerweekend naar wens Geplaatst: woensdag 05 Juni 2013 20:52
Door omstandigheden woont een persoon met pgb bij ons in huis.
dit is wel voor tijdelijk.
Ik heb nog 2 andere personen met een pgb maar die vallen onder de 3 dgn regeling.
Is dit optelossen met een pgb als hij hier voor 4 mnd. woont.
Wie weet waar dit onder kan vallen..
Geplaatst: donderdag 06 Juni 2013 16:38
Het eerste wat nodig lijkt te zijn, is een huurcontract, zodat duidelijk is, dat voor het wonen betaald wordt, dus met betaalbewijzen. Dat kan niet uit het PGB.
Vervolgens moet je toekomstige cliënt zich afvragen of de huisbaas wel de meest geschikte hulpverlener kan zijn. Want de cliënt behoort de regie te voeren en te behouden. Die is ook verantwoordelijk voor de kwaliteit van de ingekochte hulp.
Zo ja, dan kun je voor de hulp een contract afsluiten met urenverantwoording.
Logeerweekend naar wens Geplaatst: zaterdag 08 Juni 2013 03:07
Bedankt voor je reactie...
Ik denk dat het dan niet via pgb kan..... het is een soort crisis plaatsing. Komt ook geen huurcontract aan te pas. Vinden wij niet nodig.
client kan zelf de regie niet houden....dat doet zijn moeder.
Client wilde alleen maar bij ons wonen. In goed overleg met de ouders, Dus wij hebben hier bewust voor gekozen.
Maar helaas moeten we tot een andere oplossing gaan komen om de kosten te betalen.
Geplaatst: zaterdag 08 Juni 2013 19:48
Moeder zou bij het zorgkantoor kunnen informeren of en voor hoe lang dit op basis van tijdelijk verblijf zou mogen.
Voorts of op basis van tijdelijk verblijf gedeclareerd kan worden als tijdelijk verblijf niet geindiceerd is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.