1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vraag ;zzp-er 3dagen regeling en zelf contract maken ?

Auteur Bericht
Aly Geplaatst: zondag 26 Mei 2013 20:55
Ik ben zzp-er ben oa oraginisator div projceten & actviteiten, ben begeleider/workshopleider/gastdocent.
op jullie site bidet ik me ook aan voor andere klussen in en rond huis.
Nu ben ik ben benaderd door iemand die tijdelijke nauwlijks mobiel voor div klussen en huishoudelijke klussen.
Hoe kan ik dit het beste regelen;moet ikzelf een contract opstellen?? en wat is voor mij het beste ...werken als zzp-er of de 3 dagen regeling?
Pim Geplaatst: maandag 27 Mei 2013 12:36
Beste Aly,

Het is niet mogelijk te kiezen als u reeds bent ingeschreven als onderneemster en uw KvK inschrijving bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden vermeld.
U mag dit namelijk niet en als ondernemer en in loondienst doen.
De drie dagen regeling, welke onderdeel uitmaakt van de Regeling Dienstverlening aan Huis, is uitsluitend bedoeld voor particulieren om mensen in loondienst te kunnen nemen met minder rompslomp, maar wel onder bepaalde strikte voorwaarden.

In uw geval zou ik heel voorzichtig zijn met wat u aanbied. Vanuit een PGB mogen kluswerkzaamheden in huis niet bekostigd worden. Alleen het begeleiden van mensen in hun dagelijkse bezigheden om hun handicap te compenseren/ op te heffen en/ of te werken richting een verbetering van de situatie in die zin is mogelijk om te bekostigen uit een PGB vanuit de AWBZ (landelijke regeling) als het een budget voor begeleiding betreft.

Vanuit de WMO (gemeentelijke regeling) is het zorg dragen voor een schoon en opgeruimd huis, schone kleding alsmede (bereiding en hulp bij aanschaf van) voldoende en gezonde voeding het enige waar de gelden voor mogen worden ingezet.
Wat mag worden betaald uit een PGB kunt u ook terugvinden door te zoeken naar de Vergoedingenlijst PGB 2013.