1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vraag ;zzp-er 3dagen regeling en zelf contract maken ?

Auteur Bericht
Aly Geplaatst: zondag 26 Mei 2013 20:55
Ik ben zzp-er ben oa oraginisator div projceten & actviteiten, ben begeleider/workshopleider/gastdocent.
op jullie site bidet ik me ook aan voor andere klussen in en rond huis.
Nu ben ik ben benaderd door iemand die tijdelijke nauwlijks mobiel voor div klussen en huishoudelijke klussen.
Hoe kan ik dit het beste regelen;moet ikzelf een contract opstellen?? en wat is voor mij het beste ...werken als zzp-er of de 3 dagen regeling?
Pim Geplaatst: maandag 27 Mei 2013 12:36
Beste Aly,

Het is niet mogelijk te kiezen als u reeds bent ingeschreven als onderneemster en uw KvK inschrijving bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden vermeld.
U mag dit namelijk niet en als ondernemer en in loondienst doen.
De drie dagen regeling, welke onderdeel uitmaakt van de Regeling Dienstverlening aan Huis, is uitsluitend bedoeld voor particulieren om mensen in loondienst te kunnen nemen met minder rompslomp, maar wel onder bepaalde strikte voorwaarden.

In uw geval zou ik heel voorzichtig zijn met wat u aanbied. Vanuit een PGB mogen kluswerkzaamheden in huis niet bekostigd worden. Alleen het begeleiden van mensen in hun dagelijkse bezigheden om hun handicap te compenseren/ op te heffen en/ of te werken richting een verbetering van de situatie in die zin is mogelijk om te bekostigen uit een PGB vanuit de AWBZ (landelijke regeling) als het een budget voor begeleiding betreft.

Vanuit de WMO (gemeentelijke regeling) is het zorg dragen voor een schoon en opgeruimd huis, schone kleding alsmede (bereiding en hulp bij aanschaf van) voldoende en gezonde voeding het enige waar de gelden voor mogen worden ingezet.
Wat mag worden betaald uit een PGB kunt u ook terugvinden door te zoeken naar de Vergoedingenlijst PGB 2013.

Klussen (verbouw, reparatie, (tuin-) onderhoud) in en rondom het huis horen echt niet tot iets wat mag worden betaald uit een PGB.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Aly Geplaatst: maandag 27 Mei 2013 12:57
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik zal vragen waarom het precies gaat.
Aly Geplaatst: maandag 27 Mei 2013 16:32
Heb eea nog wer nagelezen.;ikdenk dat we elkaar niet helemaal begrepen hebben;ik ben kunstenaar en organiseer /begeleid div projecten/actviteiten.
ben geen klusser/bouwvakker. :) Geldt dan ook dat ik niet kan kiezen tussen de 3 dagen regeling/zzp-er ;ik weet niet wat beste is nml.
Ik ga niet klussen/verbouwen ; maar wil mensen ondersteunen/begeleiden/huishoudelijke klussen doen wat ze zelf (tijdelijk) niet kunnen.
Heleen Geplaatst: woensdag 29 Mei 2013 19:51
Beste Aly,
Op de site van de SVB kun je informatie en ook voorbeeldovereenkomsten vinden. Zij kunnen ook kosteloos een deel van de PGB administratie doen.Voor begeleiding word je betaald vanuit de AWBZ. Voor huishoudelijke hulp word je waarschijnlijk betaald vanuit de WMO. In jouw geval lijkt mij de 3 dagenregeling het beste en het is waarschijnlijk ook goedkoper voor de budgethouder. :D
Aly Geplaatst: vrijdag 31 Mei 2013 13:32
beste Pim, hartelijk dank voor de informatie!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.